Welkom bij het onderwerp “Hoeveel hashtags moet ik gebruiken op Instagram?”
Instagram-hashtags kunnen uw Instagram-marketingplan maken of verpesten. Wanneer u ze op de juiste manier gebruikt, zullen uw berichten worden opgemerkt door meer personen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw artikelen of bedrijf.
Als u echter de verkeerde gebruikt, kunt u potentiële volgers irriteren of worden gestraft door het algoritme van Instagram.
Om hashtags met succes op Instagram te gebruiken, moet je eerst begrijpen hoe ze werken en vervolgens een plan bedenken.
U bent hier aan het juiste adres om dit te doen.
Een hashtag is een reeks letters, cijfers en/of emoji’s die wordt voorafgegaan door het teken #. Ze worden gebruikt om materiaal te classificeren en het gemakkelijker te vinden.
Op hashtags kan worden geklikt. Iedereen die op een Instagram-hashtag klikt, wordt naar een pagina gestuurd met alle berichten met die hashtag.
Je kunt de omvang van je Instagram-publiek en het aantal mensen dat je berichten ziet aanzienlijk vergroten door hashtags te gebruiken. Als je een hashtag in je bericht opneemt, wordt deze weergegeven op de pagina die aan die hashtag is gewijd. Als je een hashtag in je Verhaal opneemt, is er een kans dat deze wordt opgenomen in het overeenkomstige hashtag-Verhaal, dat niet alleen op de hashtag-pagina wordt weergegeven, maar ook op de Verhaal-pagina voor die hashtag.
Ondanks wat vaak wordt gedacht, zijn hashtags nog steeds een belangrijke strategie voor Instagram-marketing. Hashtags, aangeduid met het hash-symbool (#), stellen gebruikers in staat informatie te markeren en te classificeren, zodat deze door hun juiste doelgroep kan worden bekeken. Ze kunnen kijkers ook helpen je content te vinden op de Instagram Explore-pagina.
Mensen kunnen er ook voor kiezen om hashtags te volgen, dus uw bericht met hashtags kan in hun feed verschijnen, zelfs als ze u (nog) niet volgen.
Instagram-hashtags kunnen een geweldige methode zijn om een online community te ontwikkelen en mensen aan te moedigen om met uw bedrijf in contact te komen.
Hoewel ze ontstaan zijn op Twitter, zijn hashtags op Instagram uitgegroeid tot hun eigen.
Elke post zal ze bevatten, en gebruikers zullen ze gebruiken om regelmatig nieuwe dingen te vinden. Dat impliceert dat ze een belangrijke rol spelen in het succes van uw platformmarketing.
Het eerste dat moet worden vermeld, is dat Instagram zojuist formele richtlijnen heeft gegeven over het aantal hashtags dat moet worden gebruikt.
Ze kondigden in september 2021 op hun @creators-account aan dat het optimale aantal hashtags voor elke post 3 tot 5 was.
De meeste Instagram-marketeers waren hierdoor verrast! Ze pleitten lange tijd voor het gebruik van 8-15 hashtags. En voor de langste tijd zou je tot 30 kunnen optellen.
Laten we beginnen met de basis. Een hashtag is een woord of zin die wordt voorafgegaan door het teken “#”. Hashtags zijn hyperlinks op sociale mediaplatforms zoals Instagram. Instagram opent de bijbehorende hashtag-pagina wanneer gebruikers erop klikken of aanraken.
Maar als je niet nieuw bent met Instagram-marketing, weet je dat hashtags veel meer zijn dan alleen links naar websites. Hashtags kunnen bij alles helpen, van ontdekking tot reclame, en ze kunnen zowel directe als langetermijnvoordelen opleveren. Hier wordt nader bekeken hoe hashtags werken en waarom u ze zou moeten gebruiken.
Er is geen gebrek aan ruimte om je boodschap te uiten, ongeacht het soort Instagram-bericht dat je genereert. Feedposts hebben een ondertitelingsbeperking van 2200 tekens. Stories en Reels hebben echter voldoende ruimte voor tekstoverlays en voice-overs.
Zelfs met al die mogelijkheden kan het moeilijk zijn om precies uit te leggen waar uw materiaal over gaat. Met hashtags kunt u context bieden die consumenten helpt het probleem te begrijpen en het algoritme laten weten of het geschikt is om uw materiaal in feeds weer te geven.
Hashtags geven niet alleen context, maar zijn ook nuttig voor advertentiecampagnes. U kunt het project of evenement van uw merk onder de aandacht brengen door een unieke campagnehashtag te gebruiken en al het materiaal dat eromheen wordt gepubliceerd bij te houden.
Campagne-hashtags zijn essentieel als u een wedstrijd houdt of door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) verzamelt. Gebruikers kunnen deelnemen aan uw wedstrijd of hun UGC indienen zonder bang te hoeven zijn dat hun bericht verloren gaat door de hashtag van uw merk op te nemen in hun inhoud.
Dit is de realiteit. Je kunt je foto op een van de vele Instagram-hashtag-generators plaatsen die beschikbaar zijn en een hele reeks gratis hashtag-aanbevelingen krijgen. Deze ideeën zullen echter niet zo strategisch of succesvol zijn als het doen van je eigen studie.
Hier zijn enkele suggesties voor het maken van Instagram-hashtags die het bereik en de interactie vergroten.
U wilt de technieken van uw concurrenten niet kopiëren, maar als u naar de hashtags kijkt die zij gebruiken, kunt u wellicht nuttige ideeën opdoen over wat voor anderen in uw markt werkt.
Misschien ontdek je nieuwe hashtags om toe te voegen aan je arsenaal. Als je niet voor dezelfde ogen wilt vechten, kun je ook op zoek gaan naar andere hashtags om te gebruiken.
Als uw demografische doelgroep al een hashtag gebruikt, is het waarschijnlijk dat anderen die op hen lijken dat ook doen. Het vinden van deze bestaande Instagram-groepen is een geweldige methode om je publiek te verbreden en individuen aan te trekken die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst.
Houd je meest actieve volgers en de hashtags die ze gebruiken in de gaten. De zoekfunctie van Instagram kan je meer informatie geven over welke hashtags belangrijk zijn voor de mensen die je volgt. Als je op Instagram naar een hashtag zoekt, laat de zoekfunctie zien of iedereen die je volgt die hashtag ook volgt.
De ideale hashtag voor uw merk kan er een zijn die u verzint. Een branded hashtag is gewoon een tag die door jou is gemaakt om je eigen merk of campagne te promoten.
Vervolgens neem je hashtag op in je Instagram-profiel en benadruk je deze in je beschrijvingen en Instagram Stories om je publiek erover te informeren. Overweeg een wedstrijd te organiseren met een merkhashtag om deze te promoten en tegelijkertijd door gebruikers gegenereerd materiaal te verzamelen.
Onderzoek de tendensen van het socialemediaplatform en beoordeel de suggesties.
Gebruik een bepaald aantal hashtags gedurende een bepaalde periode en kijk wat de analyses onthullen.
U kunt ook experimenteren met verschillende cijfers op andere soorten berichten om te zien hoe ze presteren.
Wat voor jou werkt, is de juiste oplossing voor het aantal hashtags voor Instagram!
Heb je vragen over het onderwerp ‘Hoeveel hashtags moet ik gebruiken op Instagram?’ kun je hieronder reageren.