Welkom bij het onderwerp “Wat is een Instagram-carrousel?”“
Het beeldgestuurde platform van Instagram onderscheidt het van andere sociale netwerkplatforms. Dit is een van de grootste trekpleisters voor bedrijven en influencers die hun goederen willen promoten of willen samenwerken!
Maar wat als één gewone post niet genoeg is en je nog meer te delen hebt?
Maak kennis met de Instagram-carrouselpost, een diavoorstelling met meerdere afbeeldingen direct in je feed!
Instagram-carrouselberichten kunnen de oplossing zijn voor uw problemen, of u nu wilt pronken met een nieuwe collectie, het aantal mensen wilt verbeteren dat verbinding maakt met uw berichten of gewoon wat variatie aan uw account wilt toevoegen. En je hebt daarin een keuze!
Je volgers kunnen tussen maximaal 10 foto’s en video’s in hun feed swipen zonder de gebruikelijke updates die je maakt te missen. Laten we eens praten over de geweldige gebruikerservaring.
In deze tutorial leer je alles wat je moet weten over deze berichten, van hoe je ze kunt maken tot hoe je de betrokkenheid op Instagram-carrousels kunt maximaliseren.
Een Instagram-carrousel is een soort Instagram-bericht dat bestaat uit veel foto’s of video’s die als één bericht kunnen worden gedeeld en bekeken door naar links te vegen. Je kunt een Instagram-carrousel maken door deze stappen te volgen: 1. Op Instagram mag je maximaal tien foto’s of video’s opnemen in één carrouselpost.
Je kunt spanning creëren en vervolgens een verrassing onthullen met behulp van de carrouselfunctie op Instagram. Het is een fantastische kans om je creatieve kant te oefenen met de dingen die je produceert. Carrouselposts op Instagram houden kijkers betrokken en vegen naar links tot de laatste afbeelding; door op creatieve en zorgvuldige wijze afbeeldingen en video’s te selecteren, kan uw merk stapsgewijze informatie verstrekken aan uw publiek.
Begin met een idee bij het maken van een Instagram-carrousel. Bepaal waarom talloze foto’s of video’s beter zijn voor je inhoud dan een post met een enkele afbeelding, een collagepost, een video of een Instagram-verhaal.
Zodra je hebt besloten welk materiaal je gaat gebruiken, maak je een storyboard om in te schatten hoeveel frames je gaat gebruiken. Vervolgens kunt u kiezen of uw carrousel van afbeelding naar afbeelding springt of een doorlopend, panoramisch gevoel heeft.
Carrouselposts zijn voordelig omdat ze je in staat stellen een verhaal over te brengen. Om uw volgers te interesseren, kunt u in plaats van een enkele foto of video afzonderlijk te delen, context toevoegen, de diepte ingaan of een reeks foto’s maken.
Hier zijn enkele van onze favoriete ideeën voor carrouselposts.
Instagram-carrousels stellen je in staat om meerdere foto’s, video’s en afbeeldingen in één post te publiceren, wat een uitstekende methode is om een product aan je publiek te introduceren.
Misschien wilt u productvarianten aanbieden, zoals verschillende kleuren of dessins, of misschien wilt u bepaalde cruciale aspecten benadrukken.
Denk eens aan de laatste keer dat u online heeft gekocht. Wanneer u op een productvermelding klikte, werd er niet alleen een enkele afbeelding weergegeven. Er waren hoogstwaarschijnlijk veel afbeeldingen met verschillende perspectieven, close-ups en misschien zelfs een video van het product in actie.
Instagram-kopers verwachten hetzelfde aantal en dezelfde kwaliteit foto’s voor hun aankopen. Instagram-carrouselposts kunnen worden gebruikt om bepaalde elementen van een product te benadrukken en vanuit verschillende invalshoeken te presenteren.
U kunt zelfs inzoomen op een bepaald product binnen een assortiment, benadrukken wat het uniek maakt en meer aankopen stimuleren.
Voor-en-na-posts zijn internetklassiekers. We houden allemaal van een goede make-over, of het nu gaat om een make-over van een appartement, een nieuwe garderobe of voortgangsfoto’s van een knutselproject. Gebruik een carrouselpost om je eigen voor- en nafoto’s weer te geven. Omdat een carrousel maximaal tien foto’s kan bevatten, kunt u de extra ruimte gebruiken om meer details van de overgang te illustreren.
Instagramonderschriften mogen maximaal 2000 tekens bevatten, maar als je iets belangrijks te zeggen hebt, is het misschien eenvoudiger om het in de hoofdafbeelding te plaatsen. Er is een reden waarom het uiteenvallen van beroemdheden over het algemeen wordt gekenmerkt door een artikel of feedpost van een schriftelijke verklaring in plaats van alles in de reacties te gooien.
Omdat u het materiaal in kleine stukjes kunt verdelen, zijn carrouselberichten ideaal voor persberichten of verklaringen. Beschouw het als een PowerPoint-presentatie, met één concept per dia.
Omdat het in één oogopslag duidelijk is, is dit ook een uitstekend formaat voor vitale informatie. Hoewel verhalen en rollen effectief kunnen zijn om uw ideeën te presenteren, moeten kijkers extra moeite doen om de hele boodschap te bekijken en te begrijpen. Beschouw de carrouselpost als een handige samenvatting die op je profiel blijft staan voor toekomstig gebruik.
Wat deed u de laatste keer dat u een internetaankoop deed? Mogelijk hebt u recensies en opmerkingen van consumenten gelezen voordat u een aankoop deed.
Voordat u uw goederen koopt, willen mensen altijd weten hoe tevreden uw consumenten zijn. Vraag feedback van uw consumenten over uw goederen of diensten. U mag met hun toestemming video’s en foto’s van recensies verspreiden. Gebruik een Instagram-carrouselpost om deze beoordelingen creatief te ordenen.
Hoewel carrouselberichten nuttig kunnen zijn, zijn ze niet in elke context geschikt. Daarom is het een goed idee om van tevoren vertrouwd te raken met de do’s en don’ts van het plaatsen van meerdere afbeeldingen.
DOEN: Gebruik een carrouselpost om een groep vergelijkbare foto’s of gerelateerde Instagram-inhoud te markeren om te voorkomen dat je feed wordt overladen met afzonderlijke berichten.
DOEN: Als u een reeks items of services heeft om volgers aan te bieden, gebruik dan carrouselartikelen in uw feed of in advertenties.
DOEN: Maak gebruik van een carrousel om een verhaal te presenteren met foto’s of video’s.
NIET: Gebruik een carrousel als uw boodschap effectiever kan worden uitgedrukt met één foto, video en beschrijving.
Uw gedachten en foto’s kunnen op een boeiende en opvallende manier worden gepresenteerd door middel van carrouselberichten op sociale media. Met behulp van Instagram-carrousels kun je de bekendheid van mensen met je bedrijf vergroten, de verkoop stimuleren en andere doelstellingen voor sociale media bereiken.
Heb je vragen over het onderwerp “Wat is een Instagram-carrousel?“ kun je hieronder reageren.