Welkom bij het onderwerp “Wat zijn Instagram DM-limieten?”
Veel adverteerders misbruiken Instagram omdat het zich heeft ontwikkeld tot een enorm sociaal netwerk. Stel je voor dat er geen beperkingen zijn voor het verzenden van directe berichten (ook wel DM’s genoemd) op Instagram. Wanneer u zich dagelijks aanmeldt bij uw account, worden uw DM’s zo overspoeld met promotiemateriaal dat u geen berichten meer kunt zien die zijn verzonden door gebruikers van wie de communicatie echt belangrijk voor u is.
Marketeers houden er niet echt van als er beperkingen op hun accounts worden ingesteld, omdat ze ongewenste berichten naar zoveel mogelijk mensen willen sturen, zelfs naar mensen die ze niet kennen. Het beperken van directe berichten is echter de beste manier om gebruikers te beschermen en het platform veiliger te maken. Nadat we alles hebben besproken wat er te weten valt over het verzenden van directe berichten op Instagram, behandelen we de beperkingen die worden opgelegd aan gebruikersaccounts.
Een functie die in 2013 aan Instagram is toegevoegd, staat bekend onder de afkorting DM, wat staat voor ‘Direct Message’. Dankzij deze functie kunnen gebruikers privégesprekken voeren met hun vrienden, volgers of zelfs volslagen vreemden. Bovendien garandeert deze functie dat de inhoud van uw communicatie privé blijft en op geen enkele manier toegankelijk is voor het grote publiek.
Voorheen was de DM-mogelijkheid alleen beschikbaar op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Onlangs is deze mogelijkheid toegankelijk geworden voor Windows en andere besturingssystemen en platforms.
DM zijn privéberichten die gebruikers naar elk gewenst account kunnen sturen. Gebruikers kunnen ook met een groep communiceren via dit bericht. Niemand anders dan de beoogde ontvanger kan dergelijke communicatie lezen.
In tegenstelling tot reacties zijn DM’s privé en kunnen ze alleen worden gezien door de afzender en de ontvanger. De communicatie kan door niemand anders worden opgehaald dan door de bedoelde ontvanger.
Bij het verzenden van directe berichten op Instagram worden uw verzendbeperkingen bepaald door verschillende criteria. Deze overwegingen omvatten het volgende: hoe meer ingeburgerd uw Instagram-account is, hoe groter het aantal directe berichten dat u mag verzenden; niettemin zijn alle bronnen die u online ontdekt die de dagelijkse beperkingen of de uurlimieten specificeren slechts benaderingen. U mag elke dag tussen de 50 en 100 directe berichten verzenden, maar als u een nieuw account gebruikt, moet u minder verzenden; voor nieuwe accounts moet u proberen het aantal tussen 20 en maximaal 50 te beperken.
Niemand kan je een nauwkeurig getal geven voor de uurlimiet, maar één ding is zeker: je kunt niet de hele daglimiet in één uur verzenden. We raden aan om tussen de drie en vijf berichten te verzenden voor de uurlimiet, en zelfs die moeten over het uur worden verspreid. U kunt bijvoorbeeld elke 15 minuten een bericht sturen.
Door te voorkomen dat je dubbele berichten of berichten verzendt die zinnen bevatten die beperkt zijn op Instagram, kun je ervoor zorgen dat je veilig blijft op het platform. Zelfs als u een enkel bericht heeft dat bedoeld is om aan meerdere personen te worden bezorgd, moet u nog enkele zinnen opnemen die elk van de afzonderlijke berichten onderscheiden. Nadat u het maximaal toegestane aantal berichten heeft verzonden, dient u gedurende ten minste één dag geen berichten meer te verzenden.
Zowel de mobiele app als de pc-versie van Direct Message inboxen zijn voor ons toegankelijk. Naast het verzenden van sms-berichten, kunnen we foto’s verzenden vanuit onze galerij of desktop en afbeeldingen en video’s van de feeds en verhalen van anderen met behulp van onze mobiele apparaten of desktopcomputers. Er is echter een limiet aan het aantal directe Instagram-berichten dat vanaf een computer wordt verzonden, omdat we, in tegenstelling tot de mobiele app, geen oproepen of videogesprekken kunnen voeren of spraakberichten kunnen verzenden met onze computers.
Nu we dat uit de weg hebben geruimd, gaan we eens kijken hoe je directe berichten kunt verzenden en lezen met de Instagram-app. U kunt dit op drie manieren doen, namelijk:
Je kunt een bericht naar een gebruiker sturen door het symbool te selecteren dat op een stuk papier lijkt, onder een bericht te schrijven en vervolgens te zoeken naar de gebruikersnaam van de persoon. Mogelijk zie je je gesprek vanuit je Instagram-inbox.
Mogelijk ziet u de foto’s en video’s die andere gebruikers bijdragen in de vorm van verdwijnende ‘Verhalen’, die bovenaan uw site worden weergegeven. Wanneer u op een artikel reageert, wordt een discussie met de auteur van het stuk toegevoegd aan uw inbox.
Het profiel van de gebruiker kan ook op deze manier worden benaderd. Je kunt de persoon een bericht sturen door op de knop onder zijn bio op de hoofdpagina van zijn profiel te klikken.
Instagram beperkt het aantal directe berichten (DM’s) dat zijn gebruikers naar elkaar mogen sturen. Directe communicatie is beperkt op Instagram om te voorkomen dat spam en andere ongewenste berichten gebruikers bereiken en om te voorkomen dat de infrastructuur van het platform overbelast raakt. Om verschillende redenen kunnen gebruikers binnen een bepaalde tijd echter zoveel mogelijk directe berichten (DM’s) verzenden. Houd rekening met de volgende suggesties om een maximaal aantal directe berichten op Instagram te versturen:
1. Vermijd hetzelfde bericht naar meerdere accounts te sturen door dit niet te doen.
2. Probeer het elke keer te variëren. Directe berichten kunnen persoonlijker worden gemaakt door de gebruikersnaam van de ontvanger of andere persoonlijke informatie op te nemen.
3. Als dit uw eerste bericht aan een gebruiker is, moet u geen link opnemen. Stuur niet al uw beoogde directe berichten in zeer korte tijd.
4. Probeer ze gedurende de dag op verschillende tijdstippen te verzenden.
Vanwege de karakterbeperking van het platform wordt het voor ons steeds belangrijker om ons gebruik van directe berichten op Instagram te maximaliseren. Als bedrijven of makers van inhoud moeten we allemaal ons gebruik van directe berichten binnen onze Instagram-strategie versterken.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Wat zijn Instagram DM-limieten?’ kun je hieronder reageren.