Welkom bij het onderwerp “Ideeën voor Instagram-berichten ”
Het beheren van een Instagram-merkaccount is moeilijk. Het is een constante evenwichtsoefening tussen publiceren op het juiste moment, interactie onderweg en het bedenken van nieuwe ideeën om het algoritme te slim af te zijn. Je hoeft niet op te geven wat voor jou werkt, maar als je op zoek bent naar nieuwe ideeën om dingen op te schudden, kijk dan eens om verschillende soorten Instagram-berichten en -verhalen te proberen.
We hebben een lijst samengesteld met nieuwe berichtideeën voor je Instagram-merkaccount. Ze hebben betrekking op vele soorten inhoud, waaronder in-feed, verhalen, live en IGTV. Sommigen van hen zullen eenvoudig uit te voeren zijn, terwijl voor andere misschien wat denkwerk nodig is. Het doel is om uw publiek betrokken te houden door verschillende soorten materiaal aan uw account toe te voegen.
Hoogwaardige afbeeldingen en video’s van je items zijn hoogstwaarschijnlijk een van de eenvoudigste (en meest verwachte) plekken om te beginnen op Instagram. Natuurlijk kan het delen van inhoud die je items in al hun pracht laat zien, je helpen om verkopen te genereren en je merk te adverteren op Instagram.
Als u dingen voor uw feed fotografeert, zorg er dan voor dat ze niet als advertenties worden weergegeven. Idealiter presenteer je je items in een ambitieuze maar realistische sfeer waarin je publiek zichzelf kan zien.
Je moet ook rijke, boeiende bijschriften geven in plaats van alleen de productnaam en een paar trendy Instagram-hashtags.
Veel bedrijven gebruiken niet genoeg video op hun social media-marketingplatforms in het algemeen, met name op Instagram.
In de huidige sociale omgeving is video van vitaal belang, en door er meer van in uw feed op te nemen, kunt u opvallen. Het is helemaal aan jou wat voor soort video’s je maakt. Productvideo’s, merkvideo’s, vlogs en Q&A’s mogen allemaal worden gedeeld.
Na de komst van Instagram Reels, een functie waarmee gebruikers korte filmpjes van maximaal 15 seconden kunnen maken, is video nog belangrijker geworden. U kunt muziek, effecten en andere opvallende componenten toevoegen voordat u ze deelt op uw feed of via het tabblad Verkennen.
Fans houden van informatie achter de schermen. Het bevordert de transparantie en geeft mensen de indruk dat ze de “echte” persoon achter het merk leren kennen. Dit bevordert het vertrouwen en is een welkome afwisseling na een spervuur van productfoto’s.
Nog een geweldig voordeel? Foto’s achter de schermen hoeven niet zo gepolijst te zijn als sommige van uw andere afbeeldingen. Als gevolg hiervan kiezen veel bedrijven ervoor om hun beelden van achter de schermen alleen voor hun verhalen op te slaan.
Dit kan dagelijks, wekelijks of maandelijks gebeuren. Het is helemaal aan jou hoe vaak je de uitdaging aan wilt gaan. Om dit te doen, moet u op zoek gaan naar reeds bestaande uitdagingen of uw eigen uitdagingen bouwen die geschikt zijn voor uw bedrijf.
Kies een uitdagingsstructuur die uw publiek uitnodigt om mee te doen en publiceer hun eigen perspectief op de foto-uitdaging voor bedrijven. Je kunt ook unieke Instagram-hashtags gebruiken om de deelname aan je uitdaging te vergroten.
Creatieve Instagram-inhoud stimuleert betrokkenheid, delen en opslaan – allemaal cruciale criteria om uw Instagram-bereik te vergroten. Met deze gids kun je meer leren over het ontwikkelen van een grondig Instagram-marketingplan.
Instagram is een uitstekend platform voor bedrijven en merken om met hun klanten te communiceren en hun zorgen weg te nemen. Terwijl de FAQ-functie nog in de maak is, kunt u feedartikelen gebruiken om cruciale vragen voor uw publiek te beantwoorden.
U kunt beginnen met het uploaden van een foto en uw publiek aanmoedigen om opmerkingen achter te laten met hun vragen, en u kunt zelfs onderzoeken of u video’s aan uw feed kunt toevoegen.
Door gebruikers gegenereerde inhoud is meestal alles wat relevant is voor uw merk en afkomstig is van uw volgers, klanten en andere communityleden. UGC onderscheidt zich van andere berichten omdat het afkomstig is van een betrouwbare bron: echte consumenten.
Wanneer uw consumenten iets over uw bedrijf posten op Instagram, neem ze dan op in uw profiel om duidelijk te maken dat u hun feedback op prijs stelt. Door gebruikers gegenereerde inhoud is sociaal bewijs dat uw bedrijf een loyale aanhang heeft.
Influencer-marketing is een andere benadering die afhankelijk is van verwijzingen. Dus als je in de nabije toekomst een influencer-campagne hebt gepland, probeer dan zoveel mogelijk UGC van je bijdragers te krijgen.
Tutorials zijn een uitstekende manier om productvideo’s te presenteren of om veel foto’s tegelijkertijd te gebruiken. Wanneer u dieper ingaat op hoe mensen kunnen profiteren van uw aanbiedingen en beschrijft hoe ze uw items in hun leven kunnen gebruiken, neemt de kans dat ze iets bij u kopen enorm toe!
Maak Instagram-video’s die beschrijven hoe je een product dat je verkoopt kunt gebruiken of repliceer een omstandigheid, een stijl of iets dat relevant is voor je bedrijf en dat nuttig kan zijn voor je Instagram-volgers.
Instagram-freebies zijn een uitstekende methode om interesse te wekken, de betrokkenheid te vergroten en volgers aan te trekken, aangezien iedereen het leuk vindt om gratis dingen te ontvangen in ruil voor een paar eenvoudige tags en een dubbele tik.
Giveaways worden door iedereen gebruikt, van eigenaren van kleine bedrijven tot grote bedrijven, om productfoto’s op te nemen in de vorm van geschenken en gratis voordelen. Het is ook erg leuk om te plannen, verbetert uw aanwezigheid op sociale media en uw publiek zal ervan genieten!
Klanten komen graag in de feeststemming. Het maakt niet uit of het een groot festival is, zoals Thanksgiving, of een onofficieel festival, zoals National Dog Day.
Doe hier uw voordeel mee door seizoensgebonden inhoud te maken die actueel en direct relevant is. Naast de voor de hand liggende feestdagen kunnen berichten over zomervakanties, winterweer en zelfs een bepaalde meteorenregen werken.
Wist je dat Instagram-carrouselberichten 1,4x het bereik en 3,1x de betrokkenheid hebben van standaard Instagram-berichten?
Met Instagram-carrousels kunt u meerdere foto’s of video’s publiceren. Gebruikers kunnen ze allemaal zien door naar links te vegen. Omdat je maximaal tien afbeeldingen mag delen, is deze vorm van het bericht handig als één foto je punt niet voldoende overbrengt.
Sommige opties voor een carrouselartikel zijn onder meer het maken van een PowerPoint-presentatie over het genereren van pitches voor klanten, vergelijkbaar met wat Contra, een site voor freelancers, doet.
Als medium voor het ontwikkelen en onderhouden van verbindingen met je doelgroep, heeft Instagram veel mogelijkheden, evenals opties om ze om te zetten in consumenten.
Daarom is het van cruciaal belang om een verscheidenheid aan boeiende inhoud te hebben die Instagram-klanten zal aanspreken in verschillende fasen van hun klanttraject.
Heeft u vragen over het onderwerp “Instagram Post Ideas “ voel je vrij om hieronder te reageren.