Instagram biedt niet alleen de mogelijkheid om je berichten te delen met een Instagram-verhaal, maar laat je ook foto’s delen die zijn gepost door je vrienden, favoriete influencers en andere accounts die je volgt.
Deze functie kan ook handig zijn voor brands die meer betrokkenheid willen creëren en hun Instagram-account actief willen houden. Als iemand iets post over jouw brand of product zullen ze het erg waarderen als jij hun post erkend en in de spotlight zet! Zo bouw je een echte band op met je volgers!
Om privacyredenen is deze optie alleen beschikbaar voor accounts die het delen van hun berichten hebben toegestaan. Als je een bericht op je Instagram-verhaal probeert te delen vanuit het privéaccount van iemand anders, is de functie niet beschikbaar.
Als je een bericht op je Instagram-verhaal wilt delen, doe je dat als volgt.
1. Open de Instagram-app op je telefoon.
2. Zoek het bericht dat je wilt delen in je Instagram Story en tik op het papieren vliegtuigje.
3. Het ‘share’ menu verschijnt. Tik op de eerste optie, Add post to story.
4. De foto- of videopost wordt automatisch geüpload als een concept.
5. Tik op de pictogrammen bovenin het venster om stickers of gifs toe te voegen, iets te krabbelen of tekst te typen.
6. Tik op Your Story linksonder om te posten, of selecteer ‘Friends’ als je het alleen met je vrienden wilt delen.
Net als gewone Instagram gebruikers kunnen bedrijven stories gebruiken om vaker actief te zijn op Instagram. Daarnaast zijn stories een waardevolle tool om meer interactie te krijgen met je publiek.
Als je een merkspecifieke hashtag maakt, kan berichten vinden van mensen die je product of dienst al leuk vinden en gebruiken. Je kunt die berichten vervolgens delen in je eigen stories! Degene die de originele post geplaatst heeft zal het geweldig vinden om door je merk erkend te worden. Daarnaast bouw je geloofwaardigheid op bij andere gebruikers. Dit is net zo waardevol als een Influencer betalen om je content te delen!
Door gebruikers gegenereerde inhoud is het mond-tot-mond-equivalent op sociale media, wat betekent dat elk bericht of verhaal over uw merk dat door uw klanten wordt gemaakt, User Generated Content goud waard is.
Dus waarom is ‘UGC’ zo waardevol? 75% van de consumenten vertrouwt op sociale media om hen te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen, dus het delen van echte beoordelingen en echte inhoud van uw eigen klanten kan u helpen verkopen te maken en de loyaliteit te vergroten.
Maar het simpelweg opnieuw posten van elk Instagram-verhaal waarin je bent getagd, is geen effectieve strategie, vooral niet als er creatievere manieren zijn om UGC opnieuw te posten op Instagram stories en op te vallen!
Zoals we al zeiden, je wilt niet zomaar willekeurig Instagram-verhalen opnieuw posten wanneer ze binnenkomen, omdat dit de inhoud van je geplande verhalen verstoort en niet altijd het meest boeiende verhaal is om naar te kijken.
Bedenk in plaats daarvan hoe u uw UGC kunt clusteren in verschillende thema’s.
Je kunt stories sjablonen gebruiken om de stories allemaal dezelfde look en feel te geven zodat ze beter bij jouw brand uitingen passen!
Online apps zoals Canva hebben een enorm aanbod aan mooie templates die je gemakkelijk kunt aanpassen. Je hebt hier verder geen design of technische kennis voor nodig.
Tip: we raden aan om van elke Story waarin je wordt getagd een screen recording te maken, zodat je deze altijd bij de hand hebt, zelfs als het verhaal is verwijderd of verlopen! Dit maakt het gemakkelijker om merkgerelateerde, thematische verhalen rond Stories van gebruikers te maken. Je kunt eenvoudig opgenomen video’s (met geluid) vanaf uw telefoon screenen, hier lees je hoe je dit op de iPhone doet.
Als je stories repost zorg er dan voor dat het design blijft passen bij die van je brand. Dit kan je doen door de eerder genoemde templates. Je kunt ook screenshots nemen van de posts en ze vervolgens in een collage plaatsen of in je eigen ontworpen story.
Hieronder een voorbeeld van een merk dat gebruikersfoto’s repost:
In plaats van de originele Instagram-post te delen, uploaden ze de originele foto van de post naar stories en taggen ze de fotograaf.
Je kunt een vergelijkbare look creëren door een screenshot te maken of de maker te vragen het originele Instagram-verhaal met je te delen. Je kunt ook inzoomen op het oorspronkelijke verhaal bij het opnieuw posten. Als je de foto aanpast kan dit echter wel tegen de wensen zijn van de originele fotograaf, dus vraag dan eerst om toestemming.
41% van de consumenten is al overtuigd na het zien van 1 tot 4 recensies van echte gebruikers. Hoe meer je echte feedback repost hoe groter de kans is dat je meer klanten aantrekt.
Om dit te doen begin je altijd met branded content en wat info over je product of brand, daarna voeg je posts in van gebruikers om geloofwaardigheid toe te voegen. Hieronder een perfecte formule voor het maken van een goed verkopende story of post op Instagram:
Het toevoegen van echte UGC en recensies aan uw merkinhoud is een geweldige manier om uw volgers te overtuigen om die laatste stap te zetten en een aankoop te doen!
Dit is een pro tip om direct betrouwbaarheid bij geïnteresseerde potentiële klanten op te bouwen. Meer dan 80% van gebruikers zullen online zoeken naar reviews voordat ze een aankoop doen. Dit betekend dat je een enorme voorsprong hebt als je alle reviews zichtbaar maakt op je Instagram profiel.
Mensen zullen altijd meer vertrouwen hebben in een bedrijf dat populairder is en meer volgers en likes heeft. Veel likes, views of comments op je Stories wekt betrouwbaarheid op bij potentiële klanten en kan je in het begin de extra boost geven die je nodig hebt. Het begin is altijd het lastigste omdat je letterlijk moet beginnen bij 0. Het kopen van volgers, likes, views en op maat geschreven comments is de snelste en goedkoopste manier om je een voorsprong te geven op je concurrenten. Let er wel op dat je alleen engagement koopt van echte profielen, hierdoor ben je ervan verzekerd dat het alleen een positief effect kan hebben.