Welkom bij het onderwerp “Een Instagram-wedstrijd houden“
Er zijn veel verschillende redenen waarom je een wedstrijd op Instagram zou willen organiseren, waaronder de wens om snel je online profiel uit te breiden of de wens om iets terug te doen voor de mensen die je volgen op Instagram.
Als je echter een wedstrijd op Instagram wilt houden op een manier die zowel legitiem als winstgevend is, moet je rekening houden met een aantal wetten en normen die door Instagram zijn opgesteld.
Dit is een tutorial over het houden van een Instagram-wedstrijd waaraan je publiek enthousiast zal deelnemen en delen. We hebben het samengesteld om ervoor te zorgen dat de wedstrijd die je op Instagram organiseert zo succesvol mogelijk is. Laten we beginnen!
Instagram-wedstrijden zijn een uitstekende methode om contact op te nemen met uw doelgroep, hen te belonen voor deelname aan uw inhoud en een groot aantal nieuwe volgers te krijgen.
Je hebt waarschijnlijk gehoord dat het moeilijk is om Facebook-wedstrijden te organiseren en dat er veel regels zijn. Instagram-wedstrijden zijn aanzienlijk eenvoudiger, maar er zijn nog een paar regels die moeten worden gevolgd.
U wilt een zo breed mogelijk publiek bereiken, dus u kunt ze opnemen in uw wedstrijden of toestaan dat ze hun vrienden en familieleden taggen met uw merk.
Het kan echter in strijd zijn met het Instagram-beleid, waardoor je je campagne moet beëindigen of, in het ergste geval, je account permanent kunt verbannen.
Het is leuk om te hebben als die mensen hun vrienden taggen wanneer ze reageren op je wedstrijden, maar je kunt ze niet dwingen om te taggen door hun naam wanneer ze deze delen met hun eigen berichten (tenzij die expliciet zijn opgenomen in het) of wanneer ze die foto’s delen met uw goederen of diensten.
U kunt zoveel wedstrijden organiseren als u wilt en hun platform gebruiken om enorme betrokkenheid te genereren of zelfs handel te drijven met uw doelgroep. Het is je echter niet toegestaan Instagram te gebruiken om jezelf op welke manier dan ook te brandmerken.
In hun beleid staat expliciet dat ze niet aansprakelijk zijn voor iets dat kan gebeuren met je wedstrijd, inclusief het beheer van een promotie. Je doet alles wat je wilt op eigen risico.
Je moet ook vermelden dat alle wedstrijden die je op Instagram organiseert niet gesponsord, ondersteund of gelieerd zijn aan Instagram.
Nu u op de hoogte bent van alle maatregelen die u moet nemen, laten we eens kijken naar enkele voorbeelden om u te inspireren om uw eigen maatregelen te nemen.
Nu je begrijpt hoe de Instagram-wedstrijd werkt, is het tijd om uit te zoeken hoe je er zelf een kunt maken.
De meeste bedrijven maken de fout om hun Instagram-wedstrijd te starten zonder van tevoren te plannen, om vervolgens hun wedstrijd jammerlijk te laten mislukken. Ze zullen later klagen dat de Instagram-wedstrijd niet werkt.
Allereerst moet je de aard van je Instagram-wedstrijdpromotie kiezen. Wat wil je bereiken met deze wedstrijd?
Je kunt veel doelen stellen voor je Instagram-wedstrijd, en de doelen die je kiest, kunnen je helpen bij het ontwikkelen van de ideale deelnamemethode voor je wedstrijd.
Het lijkt misschien een klein element, maar het is cruciaal voor het succes van uw campagne. De techniek van je deelname aan de wedstrijd moet het doel van je Instagram-wedstrijd aanvullen. Als u bijvoorbeeld het verkeer naar uw website wilt vergroten, kunt u mensen aansporen om deel te nemen door op de link in uw bio te klikken. Je kunt van daaruit je Instagram-verkeer omzetten in websiteverkeer.
Er zijn verschillende manieren om een Instagram-wedstrijd te maken. Nadat je een beslissing hebt genomen, is het echter geen goed idee om van gedachten te veranderen zodra je Instagram-wedstrijd begint. Deelnemers kunnen hierdoor gefrustreerd en boos worden.
Je moet een fatsoenlijke beloning kiezen voordat je aan je wedstrijd begint. U wilt dat dit wordt gepersonaliseerd voor uw demografische doelgroep en niet iets dat iedereen wil winnen.
Een geldprijs of een iPad of iPhone kan bijvoorbeeld voor iedereen van toepassing zijn, maar een cadeaubon of merchandise van uw bedrijf zou alleen aantrekkelijk zijn voor degenen die hoe dan ook iets bij u zouden kopen. Dit vergroot de betrokkenheid van uw doelgroep en kan ook bijdragen aan uw bewustmakingsdoelen. Als de winnaar zijn eigen foto’s deelt van de dingen die hij met uw wedstrijd heeft gewonnen, krijgt u meer bekendheid en bereik door uw inspanningen.
Maak visuals om reclame te maken voor je Instagram-wedstrijd, zodat je deze kunt cross-marketen via verschillende kanalen, zoals je e-mailnieuwsbrief, website en meer.
Maak visuals voor zowel je Instagram-feed als Instagram Stories om het aantal volgers dat de wedstrijd in een vroeg stadium opmerkt te vergroten, zodat je genoeg tijd hebt om inzendingen te verzamelen.
Wanneer je je Instagram-wedstrijd van begin tot eind adverteert, ontstaat er een sneeuwbaleffect van inzendingen voor wedstrijden, die je allemaal dichter bij de gewenste resultaten brengen.
Instagram is een populair social media-netwerk, maar het materiaal ervan heeft een van de kortste levensduur.
Instagram-inhoud heeft een levensduur van 21-24 uur. Wanneer die periode van 24 uur afloopt, neemt ook uw kans om kijkers te bereiken toe. Zonder advertenties kan uw wedstrijd verloren gaan of vergeten worden in een stortvloed aan materiaal voor lezers die uw bericht niet meteen hebben opgemerkt of uw inhoud niet hebben bijgehouden.
Je bent klaar om te gaan! Start je Instagram-wedstrijd en wacht tot de inzendingen binnenkomen voordat je de winnaar bekendmaakt!
Bekijk je statistieken om te ontdekken hoe je Instagram-wedstrijd het heeft gedaan in vergelijking met je oorspronkelijke doelen. Als je wedstrijd een succes was, overweeg dan om meer wedstrijden en freebies op te nemen in je social media-plan.
Het is essentieel dat je je houdt aan de richtlijnen van Instagram voor wedstrijden als je een wedstrijd op het platform wilt houden. Je moet ook een beloning kiezen die in verhouding staat tot het aantal werk dat mensen nodig hebben om deel te nemen, en je moet een wedstrijdhashtag kiezen om te gebruiken, zodat je de deelname van mensen en de discussies die rond je wedstrijd plaatsvinden kunt volgen. .
Heb je vragen over het onderwerp “Een Instagram-wedstrijd uitvoeren“ kun je hieronder reageren.