Welkom bij het onderwerp ‘Adverteren op Instagram’
Instagram-advertenties zijn momenteel een hot issue. Het is geen verrassing dat veel mensen willen begrijpen hoe ze op Instagram kunnen promoten.
Instagram is het belangrijkste sociale netwerk voor visuele inhoud, met meer dan 1 miljard actieve maandelijkse gebruikers, en het biedt een fantastisch potentieel voor digitale marketeers om hun demografische doelgroep te bereiken.
Als je alle marketingopties voor Instagram-influencers hebt uitgeput of gewoon een nieuw marketingkanaal wilt proberen, maar niet weet waar je moet beginnen, volgt hier een snelle stapsgewijze introductie van Instagram-advertenties.
Direct meer populariteit op Instagram? Koop echte volgers, likes en views!
Bekijk alle producten
Krijg tijdelijk 10% korting op ALLE producten met code 10OFF
Instagram en e-commerce gaan hand in hand omdat ze zowel visueel gericht zijn als gemaakt om te voldoen aan de eisen van een publiek met een korte aandachtsspanne. Om bezoekers om te zetten in consumenten, zijn de meeste online winkels sterk afhankelijk van hoogwaardige productafbeeldingen. Deze goed converterende foto’s een nieuwe bestemming geven en begrijpen hoe ze op Instagram kunnen worden gepromoot op een site voor het delen van foto’s lijkt een eenvoudige beslissing.
Met Instagram-advertenties kunt u ook beheren waar en wie uw advertenties te zien krijgt. Uw advertenties worden gepubliceerd vanuit uw eigen account, in tegenstelling tot gesponsorde partnerschappen. Het enige dat u hoeft te doen, is kiezen hoeveel geld u aan advertenties wilt uitgeven, waar u personen naartoe wilt sturen die erop klikken en wie ze moeten bereiken.
Een van de meest voor de hand liggende voordelen van adverteren op Instagram is de mogelijkheid om duizenden betrokken consumenten te bereiken zonder hun surfervaring te verstoren. Adverteren op Instagram lijkt bijna vergelijkbaar met gewone berichten die door gebruikers op het netwerk worden gepubliceerd.
De kosten van adverteren op Instagram worden bepaald door verschillende criteria, waaronder het mobiele apparaat waarop u zich richt, demografische gegevens, de dag van de week en of uw advertentie wordt weergegeven tijdens een groot televisie-evenement.
Het komt allemaal neer op je doelgroep, daarom is het van cruciaal belang om je Instagram-demografie te kennen.
Om het meeste uit uw marketingbudget te halen, besteedt u alleen geld aan advertenties en programma’s die uw bedrijfsresultaten ten goede komen.
Geef geld uit aan stukken en inhoud waarvan u weet dat ze organisch goed presteren. Test alles om erachter te komen wat het beste werkt en besteed daar vervolgens het grootste deel van uw advertentiebudget aan. Maak er een punt van om de prestaties van uw advertenties te meten en noteer alles wat niet zo goed presteerde als u had bedoeld.
Binnen Facebook Advertentiebeheer bouw je Instagram-feedadvertenties en Instagram-verhaaladvertenties.
Om te beginnen met het maken van je eerste Instagram-advertentie, log je in op je Facebook-advertentieaccount, ga je naar je advertentiemanager en maak je een nieuwe campagne aan.
De eerste stap bij het ontwerpen van een Instagram-advertentie nadat je een nieuwe campagne hebt opgezet, is het kiezen van je doel.
Als je een onlogisch doel kiest, zoals het genereren van een verkeersadvertentie voor een video of een verkoopadvertentie voor een plaatsing op Instagram, zal Facebook je advertentie hoogstwaarschijnlijk afwijzen.
U geeft uw campagne een naam nadat u uw advertentiedoel heeft gekozen. Dit is de meest effectieve manier om uw advertenties bij te houden in Advertentiebeheer.
U definieert vervolgens campagne-informatie en eventuele unieke categorieën die van toepassing zijn.
Je kunt ook een split-test starten voor verschillende advertentieversies en bepalen of je je uitgaven voor advertentiesets wilt optimaliseren.
Als je Advantage Campaign Budget kiest, verdeelt de software je advertentiebudget automatisch over je advertentiesets. Je kunt ook handmatig financiering toewijzen voor elke advertentieset.
U kunt uw eigen advertenties ontwikkelen of “Dynamisch creatief” kiezen om de advertentiemanager ze voor u te laten produceren. Als u die kant op gaat, dient u de verschillende advertentie-elementen in, bijvoorbeeld foto’s, CTA’s en advertentietekst, en zal de advertentiemanager verschillende ontwerpen testen.
Als je reclame maakt op Instagram, heb je volledige controle over wanneer en hoeveel je uitgeeft.
Kies eerst tussen een dagbudget en een looptijdbudget. Met dagbudgetten kunnen uw advertenties eeuwig worden weergegeven terwijl u maximaal uw dagbudget uitgeeft (u kunt nog steeds start- en einddatums selecteren), terwijl met levensduurbudgetten uw advertenties gedurende een vooraf bepaalde tijdsduur kunnen worden weergegeven.
U kunt een nauwkeurig tijdschema voor uw advertenties specificeren als u kiest voor een looptijdbudget. Misschien wilt u dat ze alleen op weekdagen of in het weekend worden weergegeven. U kunt handmatig de dagen en uren kiezen waarop uw advertenties worden weergegeven voor uw demografische doelgroep.
Nu komt het spannende gedeelte! Je Instagram-advertentieplan wordt geoptimaliseerd door je doelgroep te targeten.
U wilt geen geld verspillen door te proberen iedereen te targeten. Dit is uw kans om de demografie, interesses en het gedrag van de doelgroep van uw merk echt te begrijpen.
Wanneer u de laatste drie fasen heeft voltooid, klikt u op Doorgaan om terug te keren naar uw dashboard voor het maken van advertenties. Upload uw materiaal, stel uw advertentietekst samen en publiceer uw advertentie hier.
Dit is ook een goede gelegenheid om ons advies over de grootte van Instagram-advertenties opnieuw te bekijken om er zeker van te zijn dat u de juiste advertentie-items indient.
Niets is voltooid totdat alles is voltooid, en ik heb beloofd je te leren hoe je op Instagram kunt promoten.
Als uw advertentie eenmaal is geplaatst, houdt u alle gegevens in de gaten en houdt u het succes in de gaten. U kunt ook teruggaan en wijzigingen aanbrengen in de advertentie. Pas de afbeelding aan als deze niet goed presteert, probeer een andere bewoording of een andere call-to-action.
Ga naar Advertentiebeheer voor het volledige dashboard met statistieken over bereik, totale uitgaven en kosten per klik. Afhankelijk van het marketingdoel zijn andere vormen toegankelijk. Tot de fundamentele Instagram-advertentietypen behoren echter fotoadvertenties, carrouseladvertenties, diashow-advertenties, verhalenadvertenties en Instagram-videoadvertenties.
Je zou nu een beter idee moeten hebben van hoe je op Instagram kunt promoten nu je dit hebt gelezen. Besteed wat tijd aan het leren over de vele mogelijkheden die je hebt, en bouw vervolgens je marketinginspanningen op. U zult snel merken hoe marketing op Instagram gerichte klanten kan opleveren die u kunnen helpen uw omzet te verhogen.
Als je vragen hebt over het onderwerp ‘Adverteren op Instagram’, kun je hieronder reageren.