Welkom bij het onderwerp ‘Instagram Highlight Ideas’
Persoonlijk of zakelijk, openbaar of privé, uitgebreid of liefdevol, Highlight-covers kunnen alle Instagram-accounts ten goede komen! Deze kleine cirkels, die direct onder je belangrijkste profielinformatie verschijnen, geven direct een gevoel van je aanwezigheid op sociale netwerken en inspireren kijkers om met je verhalen te communiceren.
We hebben hieronder een aantal opvallende Instagram Highlight-omslagideeën toegevoegd, evenals stapsgewijze instructies voor het maken van je eigen ideeën.
Aan het einde van dit essay begrijp je wat de meest succesvolle bedrijven, beroemdheden en influencers doen en hoe je hun succes kunt nabootsen met je eigen onderscheidende omslagontwerpen.
Instagram Story-hoogtepunten, ook wel Instagram-hoogtepunten genoemd, zijn compilaties van afbeeldingen, video’s en berichten die je eerder hebt geüpload naar je Instagram-verhaal. Deze geselecteerde compilaties worden soms “albums” genoemd en deze albums zijn doorgaans onderverdeeld in verschillende onderwerpgroepen.
In tegenstelling tot Instagram Stories, die na 24 uur verdwijnen, blijven Instagram Highlights voor onbepaalde tijd op je profiel staan, zodat je er op elk moment iets aan kunt toevoegen of verwijderen. Deze albums worden getoond net onder je profiel bio sectie en boven je gebruikelijke feed.
Direct meer populariteit op Instagram? Koop echte volgers, likes en views!
Bekijk alle producten
Krijg tijdelijk 10% korting op ALLE producten met code 10OFF
Je moet eerst begrijpen hoe je hoogtepunten kunt maken voordat je er fantastische dingen over kunt delen! De eerste stap in deze procedure is het inschakelen van de automatische archiveringsfunctie van Instagram. Deze functie archiveert en bewaart elk verhaal dat u uploadt naar uw Instagram-feed of verhaal naar de cloud, waardoor u zich geen zorgen meer hoeft te maken dat u belangrijke informatie verliest. Als je deze optie inschakelt, kun je al het materiaal dat je hebt gedeeld delen en opnieuw posten, zelfs nadat het uit je Instagramverhalen is verwijderd.
Je zou gewoon al je Instagram Stories in een Instagram Story Highlight kunnen plaatsen, maar het is niet boeiend voor je volgers en stimuleert de betrokkenheid van de consument niet. Deze functie is nog succesvoller als je veel hoogtepunten hebt die de verschillende soorten Instagramverhalen die je publiceert laten zien. Dus hier zijn negen Instagram Highlights-ideeën om je volgers en klanten bij te betrekken.
Omdat Instagram Story Highlights het eerste zijn dat je profielgebruiker ziet na de bio, is het volkomen logisch om deze tool te gebruiken om jezelf voor te stellen. Als je een merk bent, is dit een geweldige methode om een goede eerste indruk te maken op je profielkijker of mogelijke klant. Nadat mensen over u hebben gehoord, zijn ze mogelijk meer geneigd om zich bezig te houden met uw updates. Dus maak je eerste Instagram Story Highlight op je profiel helemaal over het creatief presenteren van jezelf als bedrijf of persoon.
De updates die u als bedrijf of als individu op sociale media plaatst, kunnen worden onderverdeeld in vele categorieën, zoals Hub, Hero en Help. Op dit moment willen we uw aandacht uitsluitend vestigen op Hero-inhoud. Hero-content is het soort content waar je de meeste aandacht aan wilt besteden, omdat het een samenwerking kan inhouden of deel kan uitmaken van een van je grote campagnes, zoals aankondigingen, productlanceringen, enzovoort. Omdat deze updates van cruciaal belang zijn, moet je ze samenvoegen in Instagram Story Highlights om ervoor te zorgen dat ze niet verloren gaan tussen al je normale posts.
Het creëren van een Instagram-verhaalhoogtepunt waarin je goederen of services worden gepresenteerd, is een van de beste methoden om je merk op de markt te brengen en met je consumenten te communiceren. Volgens Instagram onderneemt 75% van de gebruikers actie na het zien van advertenties op het platform, zoals het bezoeken van een website of het voltooien van een aankoop. Of actieve Instagram-gebruikers nu wel of niet eerder interactie hebben gehad met uw bedrijf, als ze uw profiel lezen en een hoogtepunt vinden dat is gewijd aan ‘Producten’, zijn ze wellicht eerder geneigd om door het materiaal in uw hoogtepunt te klikken in plaats van door uw volledige voer.
Uw hoogtepunt zal een steeds snellere methode zijn voor consumenten om informatie over uw diensten te verkrijgen, en u kunt ze naar uw website, een nieuwsbrief leiden of, idealiter, een aankoop doen via Instagram.
Het houden van peilingen en het beantwoorden van vragen van consumenten is een uitstekende methode om uw gemeenschap erbij te betrekken. Instagram biedt al een aantal fantastische functies om uw gebruikers vragen te laten stellen. Je kunt alle vragen die je verzamelt beantwoorden en een verzameling reacties samenstellen met Instagram-verhaalhoogtepunten.
Als hoogtepunt kunt u ze allemaal groeperen in een “Polls”- of “Q&A”-thema. Hierdoor kan uw publiek indien nodig terugkeren naar uw antwoorden.
Het mooiste wat Instagram te bieden heeft, is een community. Getuigenissen van klanten zijn de meest effectieve techniek om uw gemeenschap te verbazen. Je zou je consumenten kunnen uitnodigen om hun Instagram-verhalen over hun ervaringen te delen.
Maak screenshots van consumenten die je werk complimenteren via DM’s (uiteraard met hun toestemming!). Verzamel deze screenshots en gebruik ze om een Instagram-hoogtepunt op te bouwen waarin recensies centraal staan.
Minder is meer als het gaat om covers van Instagram-hoogtepunten. U wilt dat uw omslag visueel aantrekkelijk en eenvoudig te begrijpen is in één oogopslag. Dat betekent geen drukke patronen of ontwerpen die onnodig ingewikkeld zijn.
Omdat je Instagram-hoogtepuntomslag in feite reclame maakt voor je hoogtepunt, moet je opvallende foto’s gebruiken. Felle kleuren, intrigerende lettertypen en boeiende afbeeldingen zijn allemaal fantastische keuzes (zie voorbeelden hieronder!).
Wat onderscheidt uw bedrijf van de concurrentie? De omslagen van je Instagram-verhaal moeten laten zien wat je onderscheidt, of het nu gaat om je ongelooflijke items, uitstekende klantenservice of iets heel anders.
Instagram-markeringssymbolen moeten qua uiterlijk en gevoel vergelijkbaar zijn met het ontwerp en het kleurenpalet van uw feed. Dit draagt bij aan het creëren van een consistente stijl voor uw bedrijfsaccount en maakt het eenvoudiger voor consumenten om uw merk te herkennen.
Verandering hoeft niet negatief te zijn! Wees niet bang om te experimenteren met verschillende omslagpictogrammen om te zien wat het beste werkt. Wissel af tussen omslagfoto’s en eenvoudige minimalistische stijlen en experimenteer met emoji’s in je koppen! Er is geen limiet aan wat u kunt ontwikkelen, zolang het maar overeenkomt met de toon en stijl van uw bedrijf.
Instagram Stories zijn fantastisch omdat ze zo dynamisch zijn. Of je nu een bedrijf, influencer of dagelijkse creatieveling bent, je kunt altijd je Stories Highlights bewerken om nieuw materiaal te delen en effectiever met je volgers te communiceren.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Instagram Highlight Ideas’ kun je hieronder reageren.