Welkom bij het onderwerp “Instagram Live Shopping“
Instagram is al een effectieve tool voor sociale media voor bedrijven en artiesten om leads te genereren en de online verkoop te vergroten. Instagram probeert het platform te worden voor B2C e-commercebedrijven en productgebaseerde ondernemingen, met de introductie van nieuwe zakelijke tools zoals Instagram-gidsen, winkels en recentelijk Live Shopping.
In dit bericht gaan we in op de basisprincipes van Instagram Live Shopping en hoe je dit succesvol kunt gebruiken voor jouw bedrijf.
Instagram Live Shopping combineert live verkopen met winkelen. Terwijl je je items live promoot en presenteert, kunnen kijkers ze kopen zonder de app te verlaten.
De functionaliteit stelt zakelijke accounts in staat om goederen van hun Facebook- of Instagram-winkel te taggen en te tonen tijdens de live. Gebruikers kunnen kijken via de app of de website op hun telefoon of pc.
Toen Instagram Live in 2016 werd geïntroduceerd, maakte het bedrijf al vorderingen op het gebied van Instagram live commerce en sociale inkoop. Merken mogen in 2017 al dingen in hun foto’s taggen, maar Instagram Shops en Live Shopping waren pas in 2020 openbaar beschikbaar. Checkout werd een jaar geleden, in 2019, toegankelijk.
Afrekenen en Live Shopping worden nu aangeboden aan in aanmerking komende bedrijven in de Verenigde Staten.
Je vraagt je misschien af welke voordelen live videoshoppen op dit moment biedt ten opzichte van de gebruikelijke winkelmogelijkheden van Instagram. Laten we dus eens kijken waarom Instagram live shoppen de juiste keuze is.
Meer dan 25 miljoen bedrijven gebruiken Instagram om in contact te komen met klanten, wat ze met Live Shopping in realtime kunnen doen. Door deze betrokkenheid kunt u rechtstreeks van hen inzichten en opmerkingen krijgen om problemen op te lossen, waardoor het een uitstekend hulpmiddel is voor het ontwikkelen van sterke relaties en het cultiveren van loyaliteit.
De live omgeving geeft ook een meer menselijk aspect aan uw merk. Deze openheid en echtheid kunnen mensen ertoe aanzetten om verder te gaan dan Live Shopping en u voldoende te vertrouwen om te converteren.
Door een livestream uit te zenden, krijgen klanten een gezicht waarmee ze het vertrouwen kunnen uitdragen dat ze in uw bedrijf hebben. Er zijn verschillende benaderingen om van dit facet gebruik te maken. Dit kan jij zijn, je team, iemand die je hebt ingehuurd om tegen betaling je leven te hosten, of zelfs een influencer met wie je aan een project werkt.
Live-uitzendingen zijn ideaal om samen te werken met andere bedrijven en Instagram-artiesten. Bedrijven met Instagram-winkels die kunnen afrekenen, kunnen bijvoorbeeld andere bedrijven en influencers toestaan hun items te taggen in hun Instagram-berichten en vice versa. Als een influencer bijvoorbeeld een live-uitzending maakt en uw product promoot, kunnen ze daar verbinding mee maken.
Dit is natuurlijk heel gunstig voor het creëren van leads. Werk echter voor de beste resultaten met influencers die relevant zijn voor uw doelgroep. Nogmaals, het is verstandig om de tijd te nemen – zorg er gewoon voor dat alle betrokken partijen baat hebben bij de relatie.
Instagram-livestreams zijn een geweldige manier om mensen aan te trekken die mogelijk geïnteresseerd zijn in het kopen van uw product. Volgens een onderzoek naar Instagram-trends koopt 44% van de Instagram-gebruikers maandelijks; het gebruik van livestreaming op Instagram is dus een ideale manier om contact op te nemen met klanten(s), vooral als je bedenkt dat zeventig procent van de consumenten naar Instagram gaat om producten te ontdekken en zevenentachtig procent van de consumenten gelooft dat influencers hen hebben beïnvloed om een aankoop doen.
Gezien het feit dat je met Instagram live kunt laten zien hoe je je producten gebruikt, recensies of aanbevelingen kunt geven en vragen in realtime kunt beantwoorden, wat allemaal fantastische manieren zijn om te communiceren met, een relatie op te bouwen met en betrokken te raken bij je publiek , moet je zeker profiteren van Instagram live.
Ten slotte wil je dat dit gebeurt tijdens en na je live verkoop op Instagram. Ook al kunnen ze het product niet persoonlijk zien en testen, wat ze in realtime leren, is voldoende om hen ervan te overtuigen dat uw product hun leven kan verbeteren.
Uit onderzoek is zelfs gebleken dat wanneer een product wordt gekocht via een livestream, het retourpercentage 50% lager is dan bij aankoop via een standaard e-commercekanaal.
Live sales op Instagram stelt je items bloot aan zoveel mogelijk kijkers, tot wel 500 miljoen per dag. In combinatie met de juiste soort betrokkenheid kunt u hogere resultaten verwachten.
Live shopping en het informeren van je volgers hierover kan helpen om het nieuws over jou te verspreiden. Deze bekendheid verhoogt uw kansen om online ontdekt te worden, vooral als het om een bekende influencer of beroemdheid gaat. Kijkers en kopers zullen meer willen weten over uw bedrijf, wat hen naar uw platforms zal leiden.
Instagram Live Shopping zal ons online koopgedrag veranderen. Dus, hoe kunt u aan de slag gaan met het gebruik ervan voor uw bedrijf of merk?
Om te beginnen moet u een Google Ads-account hebben om deze functie voor het bedrijf te kunnen gebruiken. Hoe zichtbaarder de advertenties die u aanbiedt in de functie Instagram Live Shopping, hoe groter de kwaliteit van Google Ads.
U moet uw Google-kwaliteitsbeoordelingen verbeteren om dit te doen. De prestaties van Instagram-advertenties worden beïnvloed door de kwaliteitsscore van de advertentie. Als gevolg hiervan staat een hoge kwaliteitsscore gelijk aan betere advertentieprestaties. Het verbeteren van uw kwaliteitsscore is net zo eenvoudig als een paar handelingen. Het gebruik van trefwoorden is van cruciaal belang voor beoordelingen van betere kwaliteit. Er is één ding om in gedachten te houden. Door uw advertentiegroepen met zoekwoorden te focussen, kunt u uw kwaliteitsscore voor zoekwoorden verhogen.
Houd daarbij uw zoekwoordadvertentiegroepen klein. De ervaring op de bestemmingspagina is erg belangrijk voor bezoekers van uw website. Door uw advertenties en bestemmingspagina’s te optimaliseren, kunt u beter scoren in de zoekresultaten. U kunt hierdoor ook de advertentiekwaliteit verbeteren. U kunt uw conversieratio verhogen als u al deze dingen bereikt.
Advertentieruimtes zijn een ander cruciaal onderdeel van elke website. Door al deze procedures te volgen, kunt u al uw gebruikers de best mogelijke gebruikerservaring bieden.
De Live Shopping-functie is onmiskenbaar waardevol voor bedrijven, maar overdrijf het niet. Als u het gebruikt om constant te “verkopen, verkopen, verkopen”, zult u uw publiek ongetwijfeld uitschakelen. Niemand waardeert een merk dat te veel gepromoot wordt.
Het verdient dus de voorkeur om productgestuurde en inhoudgestuurde livestreaming correct te mixen. Maak van Live Shopping-streaming een eenmalig evenement, zodat uw fans ernaar uitkijken om in te checken.
Heeft u vragen over het onderwerp “Instagram Live Shopping“ kunt u hieronder reageren.