Welkom bij het onderwerp “Waarom kan ik geen Instagram-account maken?”
Instagram is een sociale netwerkdienst die gebruikers de mogelijkheid biedt om zich op een stressvrije manier aan te melden via de mobiele applicatie of de website. Het is compatibel met Android, iOS en personal computers. Hoewel het aanmaken van een account op Instagram een relatief pijnloos proces kan zijn, lopen sommige gebruikers tegen specifieke problemen aan die aan verschillende factoren kunnen worden toegeschreven.
Bij het openen van een tweede account op Instagram maken de meeste gebruikers de fout een telefoonnummer of e-mailadres te gebruiken dat al aan een van hun bestaande Instagram-accounts is gekoppeld. Het is mogelijk dat Instagram je om verschillende redenen niet toestaat om je aan te melden voor een account, waaronder deze.
Als je problemen hebt met het maken van een account op Instagram, moet je eerst deze instelling controleren. Een problematische internetverbinding is een van de meest voorkomende redenen waarom mensen geen account kunnen maken, vooral als ze de melding ‘Probeer het opnieuw’ zien.
Als je geluk hebt, laat de app je weten dat er geen verbinding met internet tot stand kan worden gebracht of dat je geen internettoegang hebt.
Je verzoek om een Instagram-account te openen wordt verwerkt op de servers van het platform. Dit geeft aan dat uw bod niet wordt geaccepteerd als de servers niet beschikbaar zijn.
Wanneer de Instagram-servers niet toegankelijk zijn, kan dit zijn omdat ze routinematig onderhoud ondergaan of omdat ze weigeren nieuwe gebruikers toe te staan zich te registreren voor accounts. Dit geeft aan dat u geen verdere pogingen zult moeten ondernemen totdat het probleem is opgelost.
Als je versie van Instagram niet up-to-date is, zullen je pogingen om met de Instagram-servers te communiceren mislukken. Als direct gevolg hiervan kunt u geen nieuw account aanmaken.
Aan de andere kant, als je maar een paar updates hebt gemist, is dit niet altijd een voldoende reden om te voorkomen dat je een account aanmaakt. Het is alleen voldoende als u al geruime tijd niet hebt geüpdatet, op zijn minst enkele maanden of jaren.
Hoewel Instagram gebruikers toestaat om meerdere accounts aan te maken, betekent dit niet dat gebruikers door moeten gaan en een dozijn of meer Instagram-accounts voor zichzelf moeten maken. Het maximale aantal accounts dat je op Instagram mag hebben is vijf, ongeacht hoeveel vrijheid het platform zijn gebruikers biedt. Als je de limiet van vijf Instagram-accounts hebt bereikt, kun je er zelf geen meer maken.
Je zult de gevolgen niet leuk vinden als je slim probeert te spelen en een kromme manier vindt om het zesde account aan te maken, omdat je IP-adres je doorklikt naar Instagram, en dan kun je het account niet maken. Als gevolg van deze actie wordt uw Internet Protocol-adres verbannen.
Stel je voor dat het telefoonnummer dat je voor je Instagram-account wilde gebruiken al aan een ander nummer is gekoppeld. U kunt geen nieuw account registreren met dat telefoonnummer, omdat het al in gebruik is.
Het maakt niet uit of u verschillende e-mailadressen gebruikt. Het aanmaken van een nieuw Instagram-account is bijna onmogelijk zolang het gebruikte telefoonnummer al in gebruik is door andere accounts op het platform.
Je kunt slechts één account per e-mailadres koppelen aan je Instagram-profiel. Stel je even voor dat je een e-mailadres gebruikt dat aan een ander account is gekoppeld. In een dergelijk scenario zal Instagram je laten weten dat het een ander account heeft gedetecteerd dat dat e-mailadres gebruikt. Als u zich in een dergelijke situatie bevindt, is de enige keuze die u heeft een ander e-mailadres te gebruiken.
Wat betreft het e-mailadres, Instagram staat gebruikers niet toe om bepaalde e-mailserviceproviders te gebruiken, wat verklaart waarom het werd geblokkeerd. Als Instagram ontdekt dat je zo’n service gebruikt, kun je geen nieuw account aanmaken op het platform.
Als dit uw situatie is, moeten we u helaas mededelen dat u niet wordt geïnformeerd dat uw internetprovider is verbannen.
Als het e-mailadres eerder is verbannen, kunt u het niet opnieuw gebruiken om u te registreren. Het is mogelijk dat u het e-mailadres al gebruikt, maar als het bijbehorende account is uitgeschakeld, kunt u zich in de toekomst niet meer aanmelden met dat e-mailadres. Daarom zou het het beste zijn als u probeert een ander e-mailadres te gebruiken. Of probeer het met een ander apparaat en kijk of het helpt.
U kunt ook proberen te bellen vanaf een ander apparaat of een ander telefoonnummer. Als Instagram besluit het aantal te beperken, zou je je nog steeds met succes onder een andere naam moeten kunnen registreren.
Als je je probeert aan te melden voor Instagram op een mobiel apparaat en een foutmelding krijgt, kun je in plaats daarvan een desktopcomputer gebruiken. Je hoeft alleen maar naar Instagram.com te gaan en op de aanmeldingsknop te klikken om de Instagram-desktopclient te gebruiken. Volg de instructies die op het scherm worden weergegeven.
Het wijzigen van uw browser is de eenvoudigste oplossing voor het probleem met aanmelden geblokkeerd. Stel dat u bijvoorbeeld Instagram gebruikt en de uitgave ontvangt in de Google Chrome-browser. In dat geval kunt u proberen het account aan te maken in een andere webbrowser, zoals Firefox of Opera, en u zult de fout niet meer zien.
We zijn aangekomen bij het laatste deel van de gids. U zou op dit punt al een expert moeten zijn in het oplossen van problemen met betrekking tot het aanmaken van een nieuw account dat is geblokkeerd. Als u voor de honderdste keer problemen ondervindt bij het registreren van een nieuw account, moet u uw internetverbinding controleren voordat u een andere methode voor probleemoplossing probeert.
Heb je vragen over het onderwerp “Waarom kan ik geen Instagram-account maken?” kun je hieronder reageren.