Welkom bij het onderwerp “Wat is een Instagram-uitdaging?”
Veel bedrijven staan versteld van Instagram. Het starten van een Instagram-account of het verwerven van voldoende volgers is meestal de eerste wegversperring voor de meeste mensen. Dit is niet te zwaar. U kunt een respectabele aanhang opbouwen door veel foto’s met betrekking tot uw bedrijf en sector te uploaden voordat u uw volgers van andere socialemediaplatforms naar de Big Insta overbrengt. Het echte probleem doet zich voor wanneer u merkt dat u herhaaldelijk dezelfde paden volgt tot het punt waarop uw account oud wordt. Instagram-uitdagingen zijn een duidelijke oplossing voor dit probleem.
Instagram-uitdagingen zijn tegenwoordig een rage, met zoveel jonge mensen die massaal naar de meest visuele sociale netwerksite van het web gaan. Ze zijn ook populair bij ‘happening’ moderne ondernemingen, omdat ze veel aandacht en betrokkenheid opwekken. Maar wat zijn Instagram-challenges precies? Zijn ze ook uw tijd waard?
Een challenge op Instagram is gericht op je volgers en vrienden. In deze opdracht moet je je publiek op gezette tijden gedurende een bepaalde tijd bepaalde aanwijzingen geven. Deze suggesties worden vaak dagelijks gepresenteerd gedurende een periode van enkele dagen tot meerdere dagen. De meeste Instagram-uitdagingen lopen tussen de vijf en dertig dagen.
Je publiek wordt uitgedaagd om op basis van jouw suggesties foto’s te maken en op Instagram te plaatsen. Mensen proberen zo creatief mogelijk te zijn met deze vragen, aangezien uniek en ongebruikelijk worden gewaardeerd in deze groepen.
Een van de meest voorkomende redenen waarom bedrijfseigenaren deelnemen aan Instagram-uitdagingen, is om te voorkomen dat ze elke dag moeten nadenken over wat ze moeten posten. De dagelijkse prompts zijn bedoeld om u te inspireren, waardoor het eenvoudiger wordt om inhoud te maken, terwijl u ook het verhaal van uw merk kunt overbrengen en uw fans beter kunt leren kennen.
Laten we eens kijken waarom Instagram-uitdagingen gunstig zijn voor uw bedrijf.
Niet alle sociale medianetwerken zijn hetzelfde. Voor verschillende bedrijven en sectoren zijn verschillende social media platformen geschikt. Instagram biedt unieke toepassingen voor bedrijven die zich met afbeeldingen bezighouden. Het is een uitstekend platform voor het weergeven van boeiende foto’s van wat uw bedrijf doet, zijn goederen en zijn toepassingen. Instagram is ook uitstekend geschikt voor het delen van lifestyle-materiaal en het aantrekken van nieuwe volgers. Ten slotte is Instagram zonder twijfel de plek waar de jongeren van vandaag samenkomen. Als je publiek overwegend jong is, is er nog een andere stimulans om enkele Instagram-uitdagingen aan te gaan.
Instagram-uitdagingen resulteren vaak in een toename van het aantal volgers. Wanneer anderen je hashtags gebruiken om hun foto’s te plaatsen, word je gezien door hun volgers, die uiteindelijk ook jouw volgers kunnen worden. Evenzo kunnen alle foto’s met uw hashtag die een opmerking ontvangen, u extra volgers opleveren. Grotere volgers zijn ongetwijfeld een goede zaak, omdat ze meer interactie en conversie aangeven.
Instagram-uitdagingen zullen uw retentiestatistieken verhogen, niet alleen in termen van betrokkenheid bij sociale media, maar ook in conversie van potentiële prospects. Talrijke onderzoeken hebben aangetoond dat wanneer uw publiek een prettige ervaring heeft met uw merk, ze eerder terugkerende klanten en uitgesproken voorvechters van uw diensten worden.
Laten we één punt verduidelijken. Instagram-uitdagingen zijn het meest geschikt voor profielen met een klein aantal volgers. Je Instagram-uitdaging zal mislukken als je niet veel volgers hebt, aangezien je geen reacties krijgt.
Geen enkele campagne kan effectief zijn tenzij deze is gepland, en planning brengt strategie met zich mee. In het geval van Instagram-uitdagingen moet je verschillende onderdelen van de campagne vaststellen, zoals doelen en schema’s. U moet kiezen hoe lang de campagne duurt. Het definiëren van doelen is van cruciaal belang, omdat het zal bepalen wat voor soort thema u nodig heeft voor uw uitdaging.
Doelstellingen kunnen variëren van het vergroten van de aandacht voor de introductie van een nieuw product tot het overtuigen van uw volgers om meer User Generated Content (UGC) aan te bieden. Denk tijdens het strategiseren na over het vormen van allianties met andere accounts met vergelijkbare thema’s of met gelijkgestemde bedrijven en mensen. Instagram-uitdagingen die in samenwerking worden uitgevoerd, zullen aanzienlijk meer momentum creëren dan één run alleen.
De meeste Instagram-uitdagingen zijn gerangschikt met behulp van hashtags. Je kunt snel alle posts identificeren die aan je Instagram-uitdaging zijn gekoppeld door een unieke hashtag te kiezen; hierdoor kunnen anderen ook zien wat andere deelnemers posten.
Als uw hashtag niet onderscheidend is, is de verkenningspagina voor uw hashtag verstopt met irrelevante items. Voordat je een hashtag kiest, moet je deze opzoeken op Instagram om er zeker van te zijn dat niemand anders deze voor iets anders gebruikt.
Prompts voor Instagram-uitdagingen worden vaak dagelijks gegeven. Het doel van prompts is om de uitdaging in te kaderen en te garanderen dat alle spelers in dezelfde richting trekken. Prompts moeten, net als hashtags, een open einde hebben.
Het voordeel van het open laten van vragen is dat auteurs meer speelruimte hebben om innovatief te zijn. Eenvoudige prompts zorgen voor meer gediversifieerde antwoorden. De bovenstaande prompt ‘kalkoen’ is een eenvoudig voorbeeld met een open einde.
Je moet ook je eigen Instagram-uitdagingen aangaan, omdat dit anderen kan motiveren om mee te doen. Bovendien is het belangrijkste doel van deze uitdagingen om reclame te maken voor je bedrijf. Als u niet meedoet, loopt u een belangrijke kans mis die verband houdt met deze moeilijkheden.
Deelnemen aan je eigen Instagram-uitdagingen is eenvoudiger dan deelnemen aan die van iemand anders. Met je eigen uitdaging kun je je van tevoren voorbereiden en alle foto’s beschikbaar hebben nog voordat je deze lanceert of aankondigt. In werkelijkheid heeft dit de voorkeur en is het een betere methode.
Er moeten richtlijnen zijn voor je Instagram-foto-uitdaging, net zoals er een bepaalde deadline moet zijn. Het delen van alleen geschikt, niet-aanstootgevend materiaal is een van de voor de hand liggende criteria, maar ze zijn al opgenomen in de gemeenschapsnormen van Instagram.
De regels van je Instagram-uitdaging zijn volledig afhankelijk van je bedrijf en het soort materiaal dat je wilt promoten.
Een Instagram-uitdaging kan de betrokkenheid van een merk vergroten. Ze zijn heel nuttig bij het verkrijgen van nieuwe volgers en het verbeteren van verbindingen met huidige. Gebruik de kracht van Instagram-uitdagingen om je Instagram-merkaccount te laten groeien.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Wat is een Instagram-uitdaging?’ stel gerust hieronder een reactie.