Welkom bij het onderwerp “Wat is een schaduwverbod op Instagram?”
Het kan erg vervelend zijn als je probeert een volgers op Instagram op te bouwen en je berichten nergens op het platform verschijnen. Gebruikers van Instagram vertrouwen op de verkenningspagina en hashtags voor sociale groei, maar je betrokkenheid kan soms stoppen met reageren of je berichten genegenheid tonen. Er zijn veel mensen die beweerden dat hun activiteiten werden beperkt door accounts die waren geschaduwd, maar niemand van Facebook of Instagram heeft ooit geverifieerd of betwist dat deze praktijk überhaupt voorkomt.
U zou kunnen hebben opgemerkt dat iets aan uw account niet goed lijkt te werken, maar u weet niet zeker wat het is. Heb je de indruk dat nieuwe volgers, met name op de pagina die hashtag-resultaten weergeeft, je niet kunnen zien? De kans is groot dat je een schaduwban hebt gekregen.
Wees niet bang; je bent niet de enige! In dit bericht bespreken we wat “schaduwverbod” is, hoe u kunt bepalen of u een schaduwverbod heeft gekregen en enkele nuttige tips om te voorkomen dat u in de toekomst een schaduwverbod krijgt.
Over het algemeen is schaduwbanning het blokkeren van het sociale media-materiaal van een gebruiker terwijl deze dit niet weet.
Dus als je een schaduwverbod hebt op Instagram, is de kans groot dat je het niet eens beseft. Tenzij iemand je profiel volgt, wordt je bericht niet weergegeven in hun Instagram-feeds. Als je volgers je berichten hergrammen, worden die foto’s ook geschaduwd.
Als je wordt geraakt door een schaduwbaan, zal je zicht sterk afnemen. Als gevolg hiervan kan uw betrokkenheidspercentage eronder lijden. Over het algemeen kan het ervoor zorgen dat je Instagram-ontwikkeling stagneert. In zeldzame gevallen kan het er zelfs toe leiden dat uw groeipercentage negatief is.
Een shadowban is vergelijkbaar met een geheime ban. Zelfs Instagram ontkent beschuldigingen van schaduwbanning. Als gevolg hiervan wordt u niet gewaarschuwd, zelfs als Instagram uw bericht censureert.
Instagram en Facebook hebben het schaduwbannen van mensen niet publiekelijk erkend. Ze pakten echter wel het probleem aan van materiaal dat niet verschijnt voor bepaalde hashtags door een opmerking te plaatsen op de Facebook Business-pagina. Instagram erkent in deze verklaring dat sommige berichten niet altijd op hashtag-pagina’s worden weergegeven.
Dit zou de onofficiële methode zijn waarmee Instagram het schaduwverbod heeft erkend. Zonder officiële bevestiging is dit waarschijnlijk de beste verklaring die consumenten zullen krijgen over wat er echt achter de schermen gebeurt.
De Shadowbanning van Instagram is een intrigerende methode om accounts te verwijderen die de beperkingen ervan schenden. Instagram neemt haar communityregels zeer serieus, dus als je ze overtreedt, krijg je bijna altijd een boete voor je account.
Wees voorzichtig met de handelingen of het materiaal dat u op uw profiel deelt. Blijf uit de buurt van geweld, gewelddadig materiaal, desinformatie, seksueel suggestieve foto’s en spam om te voorkomen dat je een schaduwban krijgt op Instagram.
Je mag aannemen dat je een schaduwban hebt gekregen – je publiek kan je zelfs een DM sturen om te zeggen dat ze je materiaal niet zo gemakkelijk kunnen vinden als vroeger – maar er is geen trefzekere schaduwban-test om vast te stellen of je getroffen.
Hoe dan ook, hier zijn enkele tips om u te helpen een redelijk oordeel te vormen over de vraag of u een schaduwban hebt gekregen.
Controleer uw IG Insights-cijfers op ongebruikelijke dalingen. Als je tegen je normale tarief hebt gepost en deelgenomen en er niets aan jouw kant is veranderd, kan een plotselinge daling van je statistieken duiden op een schaduwban.
Experimenteer door gemakkelijk te vinden Instagram-hashtags te publiceren die je vaak gebruikt, vraag vervolgens een paar vrienden die je account niet volgen om die hashtag te zoeken en probeer je materiaal binnen een paar minuten na het plaatsen te ontdekken.
>Als ze je niet gemakkelijk kunnen vinden met een hashtag-zoekopdracht, is het mogelijk dat je een schaduwban hebt gekregen.
Een van de meest inventieve methoden om te testen op een mogelijke schaduwban is om de deelname van uw publiek in te schakelen. Hoe? Je kunt dit doen met behulp van Instagram Stories of door een afbeelding te maken met tekst waarin om hulp wordt gevraagd.
Het kan net zo eenvoudig zijn als het maken van een bericht met bewoordingen waarin je je publiek vraagt een bepaalde actie uit te voeren om te zien of je een schaduwban hebt gekregen.
Er zijn veel mogelijke redenen waarom uw account is geschaduwd. Om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt, laten we eens kijken naar enkele van de activiteiten die je mogelijk hebt ondernomen waardoor je een schaduwban hebt gekregen.
Als je geen moeite doet, bouw je geen echte aanhang op. Instagram fronst dit; in de opmerking hierboven adviseren ze gebruikers bijvoorbeeld om een strategie te ontwikkelen die gericht is op het aangaan van de juiste doelgroep. Het gebruik van bots wordt beschouwd als spam en kan resulteren in een schaduwban.
Een populaire hashtag wordt soms overspoeld met ongewenste dingen. Wanneer dit gebeurt, kan Instagram het gebruik van de hashtag verwijderen of beperken. Als je een kapotte hashtag gebruikt, worden je andere hashtags niet gerangschikt en kan je account worden verbannen.
Wanneer mensen regelmatig een account rapporteren, gaat Instagram ervan uit dat het account ongepast materiaal uploadt of de serviceregels overtreedt. Ze kunnen uw account deactiveren of een schaduwban geven.
Je had in het verleden een schaduwban kunnen krijgen, of het is je helemaal niet overkomen; in ieder geval moet u altijd de beste werkwijzen volgen om uw account ondanks alle omstandigheden zichtbaar te houden.
De eenvoudigste manier om te voorkomen dat je een schaduwban krijgt op Instagram, is uiteindelijk om jezelf vertrouwd te maken met de Servicevoorwaarden, Communityrichtlijnen en Aanbevelingsrichtlijnen van het platform en je daaraan te houden. U kunt uw aanhang vergroten door informatie te publiceren die eerlijk, nuttig en oprecht is, terwijl u zich altijd houdt aan de best practices.
Leg meer de nadruk op kwaliteit in plaats van alleen maar rommel te publiceren. Wanneer u uw consumenten extra waarde biedt, ziet u een toename in de hoeveelheid organische interactie die u krijgt.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Wat is een schaduwverbod op Instagram?’ kun je hieronder reageren.