Welkom bij het onderwerp “Wat zijn vertoningen op Instagram”
Als je door berichten op sociale media bladert, lijkt het eenvoudig, maar iedereen die tijd op de backend heeft doorgebracht, weet dat het allesbehalve is.
Ondernemers en experts op het gebied van sociale media hebben een schat aan gegevens tot hun beschikking, die voor onervaren mensen ontmoedigend kan zijn.
Hier is een overzicht van alles wat je moet weten over Instagram-vertoningen, en ook hoe ze verschillen in bereik en betrokkenheid.
We verwarren bereik en vertoningen vaak door elkaar en passen ze in dezelfde context toe. Maar dat is niet het geval. Bereik en vertoningen zijn niet hetzelfde, en hun betekenis varieert afhankelijk van het platform. Twitter verwijst naar wat Facebook impressies beschouwt als bereik. Als gevolg hiervan mogen ze niet worden gemengd en mogen ze niet op dezelfde manier op alle platforms worden gebruikt.
Bij het beoordelen van een campagne zijn er verschillende Instagram-statistieken waarmee rekening moet worden gehouden. Het totale aantal berichten, het aantal mensen dat een bericht heeft geplaatst, het niveau van interactie… Er zijn echter twee cruciale maatstaven om inzicht te krijgen in de campagneprestaties: Instagram-bereik en Instagram-vertoningen.
Deze twee namen lijken misschien hetzelfde aan te geven, maar dat is niet zo. Terwijl bereik een groot aantal individuen vertegenwoordigt, vertegenwoordigen vertoningen een groot aantal keren. Beide metingen zijn veelbelovend. Instagram-vertoningen zijn het aantal keren dat de foto’s die met de geanalyseerde Instagram-hashtag zijn geplaatst, zijn bekeken.
Stel dat een persoon 200 volgers heeft en drie foto’s heeft ingediend met de bestudeerde hashtag. Het totale aantal potentiële vertoningen dat hij heeft gemaakt is 600. (3 posts vermenigvuldigd met 200 volgers).
Het aantal unieke accounts dat het bericht op Instagram heeft bekeken, wordt het bereik genoemd. Deze maat is ook een schatting en kan onnauwkeurig zijn. Dit is te wijten aan het feit dat er geen manier is om te weten of iemand het bericht heeft gezien, aangezien iedereen op en neer scrollt over hun schermen.
Met andere woorden, als een account 200 volgers heeft, is het potentiële bereik 200.
Het is vrij eenvoudig om Instagram-vertoningen te controleren. Ga gewoon naar het inzichtendashboard om alle statistieken op één plek te bekijken. U kunt de vertoningen lokaliseren door naar het activiteitendashboard te gaan en naar beneden te scrollen. Als je de Instagram-impressies wilt bekijken van de meest recente foto die je hebt geüpload, ga dan naar die foto en klik op inzichten. Je kunt zien hoeveel vertoningen je bericht heeft ontvangen in de rechter benedenhoek. Zo eenvoudig is het!
Deel je totale aantal vind-ik-leuks en reacties op Instagram door het aantal volgers en vermenigvuldig dit vervolgens met 100 om een percentage te krijgen.
Wanneer een miniatuur of vergrote afbeelding wordt weergegeven, wordt één vertoning berekend. Er wordt slechts één vertoning geteld per hostpagina-URL. Dat wil zeggen, als een gebruiker wegscrollt en vervolgens terugkeert of een miniatuur uitvouwt tot een grote afbeelding, telt dit als een enkele vertoning.
Voor een beter begrip vindt u hieronder een overzicht van Instagram-vertoningen.
Profielvertoningen biedt een momentopname van de status van uw account gedurende de afgelopen 7 of 30 dagen. Mogelijk ziet u het totale aantal vertoningen en bereik voor uw berichten, artikelen en video’s. U kunt ook statistieken zien over de verschillende activiteiten die mensen op uw accounts hebben uitgevoerd, zoals profielbezoeken en klikken op verschillende items.
Gegevens over uw doelgroep zijn opgenomen in doelgroepvertoningen. Het toont een verdeling van uw publiek op basis van hun regio, geslacht en andere factoren. Het heeft niets te maken met de hoeveelheid Instagram-vertoningen die je krijgt. Om het bereik van uw berichten te vergroten, moet u rekening houden met de dagen en uren waarop uw volgers het meest betrokken zijn op basis van de indrukken van het publiek. U kunt gewoon meer Instagram-vertoningen krijgen als u uw materiaal tijdens dergelijke uren uploadt.
Met inhoudsvertoningen kunt u de prestaties van op het platform gepubliceerde inhoud beoordelen en vergelijken. De informatie is georganiseerd in berichten en verhalen. Voor elk kunt u het totale aantal vertoningen en het aantal bereikte accounts zien.
Instagram volgt het effect van elk van je verhalen gedurende de eerste 24 uur dat het zichtbaar is. Dit omvat zaken als vertoningen, bereik, interacties, enzovoort.
Omdat vertoningen laten zien of mensen al dan niet terugkomen om je inhoud te zien, geven vertoningen op Instagram-verhalen aan dat je volgers je verhalen meer dan eens hebben bekeken.
Het kan een probleem zijn als uw bereik en vertoningscijfers vergelijkbaar zijn.
Bedenk hoe vaak je door een Instagram-advertentie hebt gebladerd zonder de tekst te lezen, laat staan het merk leuk te vinden, erop te reageren of het merk te onderzoeken.
Uw vertoningen zijn het totale aantal weergaven dat u heeft ontvangen (inclusief door gebruikers die twee of tien keer zijn teruggekeerd naar een bericht). Als iemand geïntrigeerd is, is de kans groter dat ze keer op keer terugkeren naar uw artikel.
Hierdoor zijn vertoningen een nog grotere indicator van de effectiviteit van uw inspanningen bij het vergroten van het bewustzijn. Ze kunnen ook worden gebruikt om de plakkerigheid van uw berichten te bepalen.
Instagram werd altijd geassocieerd met selfies, maar de laatste jaren zijn op tekst gebaseerde diavoorstellingen steeds populairder geworden. Overweeg om leerzame diavoorstellingen of IGTV-video’s te maken die je fans kunnen delen in hun verhalen als educatie een onderdeel is van je platform.
Als je Instagram alleen gebruikt voor statische foto’s, is het tijd om uit te breiden. Leuke of instructiefilms kunnen opnieuw worden bekeken, en IGTV is een uitstekend platform om in een langer formaat met uw doelgroep in contact te komen. De enige methode om te bepalen welke berichten de meeste vertoningen krijgen, is door met elke categorie te experimenteren.
Tenzij ze worden opgeslagen op je rol met hoogtepunten, verdwijnen verhalen na 24 uur. Maak een bibliotheek met onderwerpen uit uw hoogtepunten om uw best presterende materiaal te onthouden.
Hashtags zijn een uitstekende techniek om Instagram-vertoningen te stimuleren. Mensen gebruiken hashtags om te controleren waar anderen het over hebben, welke evenementen er gaande zijn of om inspiratie op te doen voor hun eigen berichten.
Als je vragen hebt over het onderwerp ‘Wat zijn vertoningen op Instagram’, kun je hieronder reageren.