Welkom bij het onderwerp “Wat is Instagram Analytics?”
Heb je onlangs een kijkje genomen in de cijfers op je Instagram-account? Misschien houdt u bij wat u leuk vindt, of misschien kunt u een schatting maken van het aantal mensen dat u elke maand is gaan volgen. Maar in hoeverre heb je de analyses onderzocht en de gegevens uitgekamd? Als het antwoord op die vraag nee is, dan wordt het hoog tijd dat je dat gaat doen!
Door de analyses van je Instagram-account te onderzoeken, krijg je een beter inzicht in hoe het platform functioneert als onderdeel van je algehele marketingstrategie. Bovendien stelt het u in staat om het gebruik van dit robuuste en drukbevolkte sociale platform door uw bedrijf te verbeteren en uit te breiden.
In dit artikel bespreken we het belang van je Instagram-analyses en nemen we je mee door de vele analyse-instellingen die tot je beschikking staan. We lichten de gegevens toe die het belangrijkst zijn voor het behalen van uw merkdoelstellingen, zodat u precies weet waar u uw aandacht op moet richten.
Het begrijpen van Instagram-statistieken en het omzetten van de taal in bruikbare inzichten kan moeilijk zijn. Maar we verzekeren u dat iedereen het kan bereiken!
Vergeet ingewikkelde berekeningen en technisch jargon.
Waar je je echt op moet concentreren met je Instagram-analyses, zijn de dingen die je kunt aanpassen, aanpassen en implementeren om je betrokkenheid en groei te vergroten.
Inzicht in Instagram-analyses en wat de gegevens voor je account betekenen, ondersteunt niet alleen wat je momenteel doet, maar kan ook nieuwe ideeën voor je aanpak creëren en verbeteren wat je al bent begonnen.
Instagram-statistieken gaan verder dan alleen bepalen welke posts de meeste likes en reacties krijgen. Ze geven een beter beeld van de algehele gezondheid van uw account en kunnen u helpen bij het analyseren van de demografische gegevens, acties en trends van uw doelgroep.
Het is de meest effectieve techniek om weloverwogen keuzes te maken en wijzigingen aan te brengen in uw contentstrategie.
Laten we zonder verder oponthoud in de cijfers duiken!
Uw profielstatistieken zijn direct toegankelijk via het tabblad “Mijn profiel”, waar uw berichten zijn ondergebracht.
Deze pagina toont inzichten voor een week. Je hebt misschien eerder naar je profielinzichten gekeken, maar je hebt de statistieken misschien niet onderzocht.
Vertoningen: het aantal keren dat uw berichten binnen de opgegeven periode zijn gezien.
Interacties: het totale aantal uitgevoerde acties op uw account.
Bereik Het aantal afzonderlijke accounts dat een van uw berichten heeft gezien.
Profielweergaven: het totale aantal profielweergaven in de loop van de week.
Wat is uw beoogde publiek? Ik weet zeker dat je een bepaalde demografie van volgers najaagt. Maar komt dat overeen met de mensen die je Instagram-berichten bekijken en erop reageren? Gelukkig bevatten je Instagram-statistieken een heel gebied dat is gewijd aan het vertellen over je publiek.
Bereikd publiek: in het bereik Bereikt publiek wordt het aantal unieke gebruikers weergegeven dat uw materiaal is tegengekomen. Uw doelgroep wordt gesegmenteerd op volgerstatus, geslacht, leeftijd, land en stad.
Bereik inhoud: in het gebied voor bereik inhoud kunt u zien welke soorten berichten de meeste mensen hebben bereikt. Het eerste dat opvalt, is een grafiek met het aantal personen dat uw berichten, verhalen, reels, IGTV-video’s en live-video’s heeft bekeken.
Als je eenmaal hebt vastgesteld dat je profiel het juiste publiek trekt, moet je de statistieken van afzonderlijke berichten bekijken om te zien hoe een bepaald bericht contact maakt met je publiek. Dit is een goede techniek om te controleren of uw materiaal uw doelgroep aanspreekt.
Interacties: dit zijn handelingen die direct zijn geïnspireerd door uw artikel. Bezoeken aan uw profiel, hyperlinks en het gebruik van de bel-/e-mailknop in uw bericht worden hier allemaal gecontroleerd en geregistreerd.
Vertoningen: het totale aantal mensen dat je bericht heeft gezien. Instagram verdeelt dit ook per categorie om te laten zien waar het bericht op de site is gezien – van thuis, van hashtags, van het profiel en van anderen.
Tot slot zijn er Instagram stories. Als je geen Instagram-verhalen publiceert, laat je een enorme kans liggen. Deze Snapchat-achtige Instagram-functie wordt steeds populairder en biedt u een andere mogelijkheid om uw bedrijf onder de aandacht van nieuwe mensen te brengen of de zichtbaarheid van uw huidige publiek te vergroten.
Vertoningen: het aantal mensen dat uw artikel heeft gezien.
Het aantal afzonderlijke accounts dat uw artikel heeft gezien.
Uitgangen: het aantal keren dat iemand uw account halverwege heeft verlaten.
Er is veel informatie over de statistieken van je Instagram-account. Hier volgen enkele suggesties waarop u zich zou moeten concentreren, zodat u zich minder overweldigd voelt door het enorme aantal feiten dat voor u toegankelijk is.
Het is essentieel dat u bekend bent met uw algemene doelstelling voor het platform voordat u begint met het proces van gegevensanalyse. Is het doel van uw aanpak om het aantal mensen dat uw website bezoekt te vergroten? Misschien wilde je een community op Instagram ontwikkelen waar je consumenten over hun ideeën konden praten. Of misschien heb je een aanwezigheid op Instagram gevestigd met de bedoeling om het aantal mensen in je demografische doelgroep die bekend zijn met je bedrijf te vergroten.
Het is ook mogelijk dat u meer dan één doel voor uw account in gedachten heeft. Het is mogelijk dat bepaalde berichten bedoeld zijn om de merkherkenning te vergroten, terwijl andere zijn ontworpen om de verkoop te verhogen. Als je het maximale uit Instagram-analyses wilt halen, moet je een duidelijk idee hebben van wat je probeert te vinden.
Nu we de vijf belangrijkste statistieken hebben besproken die je op Instagram zou moeten volgen, vraag je je misschien af of Instagram Insights je op zichzelf alle inzichten kan geven die je nodig hebt.
Dat hangt af van hoe grondig u de gegevens wilt onderzoeken en van de middelen die op dit moment tot uw beschikking staan. Het onderzoeken van je Instagram-statistieken van Instagram zelf, in tegenstelling tot een applicatie van derden, heeft zo zijn eigen voor- en nadelen.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Wat is Instagram Analytics?’ kun je hieronder reageren.