Welkom bij het onderwerp “Hoeveel kosten gesponsorde berichten op Instagram?”
Hoewel advertenties op Facebook en Instagram dezelfde Advertentiebeheerder gebruiken, verschillen hun advertentiekosten. Omdat Facebook al langer bestaat, meer gegevens heeft en meer advertentieplaatsen heeft dan zijn jongere geadopteerde broerplatform, merken we dat Instagram in bepaalde gevallen iets duurder is dan Facebook.
Hoewel dit waar is, laat het je er niet van weerhouden om dit winstgevende en effectieve visuele equivalent in het Facebook-ecosysteem te onderzoeken. Met minder advertentieplaatsen en meer concurrentie om het vertoningspercentage, geeft u misschien iets meer uit om Instagram te gebruiken, maar vindt u het misschien veel kosteneffectiever dan de resultaten die u van Facebook ontvangt.
Door Instagram gesponsorde berichten zijn de advertentieoptie op instapniveau van het platform.
Omdat Facebook (eigenaar van Instagram) het organische bereik drastisch beperkt, is de kans dat je bericht wordt gezien zonder betaalde promotie erg klein.
Om dit aan te pakken, mogen bedrijven bestaande berichten “opvoeren” door er geld in te investeren. Afhankelijk van hoeveel geld er achter de post wordt geplaatst, vergroot dit het bereik en zorgt het ervoor dat deze in de feeds van meer mensen wordt bekeken.
Een gesponsorde post, ook wel een gepromote post genoemd, is een verkleinde versie van een Instagram-commercial.
Voor alle Instagram-advertenties moet je een doel voor je advertentie instellen, en de mogelijkheden variëren op basis van het advertentietype.
Er zijn echter slechts twee alternatieven voor een gesponsorde post: websitebezoeken en interactie (zoals vind-ik-leuks of reacties).
Bij een gesponsord bericht wordt, net als bij andere soorten advertenties, ‘gesponsord’ weergegeven onder het bedrijfshandvat in de linkerbovenhoek van het bericht. Dit helpt om mensen ervan bewust te maken dat de beelden en inhoud die ze zien op een subtiele maar duidelijke manier door een bedrijf zijn betaald.
Afhankelijk van het doel van je campagne kunnen Instagram-advertenties tot 18 call-to-action-knoppen bevatten, verbinding maken met je website en kijkers de kans bieden om apps te downloaden of door online winkels te bladeren.
Om te promoten op Instagram heb je niet eens een Instagram-account nodig. Omdat Facebook het moederbedrijf is, heb je alleen een Facebook-bedrijfspagina nodig om aan de slag te gaan. Het verdient echter de voorkeur om een Instagram-account aan te maken, zodat u kennis kunt maken met het materiaal dat het beste aansluit bij uw doelgroep en uw organische Instagram-marketinginspanningen aanvult en vergroot.
Om aan de slag te gaan met Instagram-advertenties, ga je naar Advertentiebeheer van Facebook en maak je campagnes, advertentiepakketten, advertentieplaatsingen en optimalisatie-opties. Uw advertenties worden, net als Facebook-advertenties, weergegeven binnen het tijdsbestek, de budgetlimieten, doelgroepselectie en optimalisatiedoelen die u kiest.
Adverteren op sociale media heeft verschillende voordelen, en er zijn verschillende voordelen aan het betalen voor advertentievertoningen op Instagram in plaats van campagnes en promoties rechtstreeks vanuit het account van uw bedrijf uit te voeren.
Instagram is na Facebook het op een na populairste social media-platform, met meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers. Deze platforms hebben een enorme hoeveelheid gegevens en aangezien Facebook eigenaar is van Instagram, gebruikt Instagram-advertenties dezelfde gedetailleerde demografische en geografische gegevens als Facebook-advertenties.
Deze precieze targeting maakt Facebook-advertenties zo effectief, omdat je heel specifiek kunt zijn bij het targeten van verschillende doelgroepen. U kunt de juiste personen bereiken in uw prospectie- en retargeting-advertenties door de doelgroepen van Facebook te gebruiken op basis van interesses of andere demografische gegevens of door uw eigen aangepaste doelgroepen te maken.
Instagram staat bekend om zijn hoge betrokkenheidspercentages, zowel organisch als betaald. Afbeeldingen die op Instagram worden geplaatst, genereren 23% meer interactie dan afbeeldingen die op Facebook worden gedeeld. Als het gaat om organische interactie, beweren marketeers op Instagram dat ongeveer 4% van hun volgers hun inhoud zien, vergeleken met het bijna onbestaande organische bereik van Facebook vandaag.
Hoewel het de voorkeur verdient, is het niettemin verstandig om te betalen om te spelen om uw bereik en bekendheid via gesponsorde marketing te vergroten. Hoewel elk soort visueel materiaal goed kan werken, krijgen marketeers gewoonlijk 38% meer interactie met videoadvertenties. Afbeeldingen en video’s zijn als visueel medium effectiever in het stimuleren van betrokkenheid dan andere, meer op tekst gebaseerde sociale sites.
Instagram staat momenteel geen klikbare links toe in organische berichten. U mag een link in uw bijschrift of bericht plaatsen, maar de ontvanger moet deze kopiëren en in zijn browser plakken of naar de URL in uw Instagram-profiel gaan om toegang te krijgen. Externe links kunnen worden gebruikt in Instagram-advertenties, zodat u een bestemmings-URL voor uw website kunt definiëren.
Het is raadzaam om uw eigen domein te gebruiken om websiteverkeer van uw Instagram-advertenties te meten, aangezien u uw Pixel daar zou moeten hebben geïmplementeerd, maar het mag niet op andere website-URL’s staan die niet van u zijn.
Als het gaat om het promoten van organische berichten, is het moeilijk om een algemene opmerking te maken over de kosten. Het korte antwoord is dat u beslist.
Het hangt allemaal af van hoe snel u aan de knop wilt draaien en uw bereidheid om het algoritme goed te trainen terwijl uw account groeit.
Bepaal hoeveel u bereid bent te besteden om de betrokkenheid of het verkeer dat u van de post wilt krijgen, en ga van daaruit verder.
Instagram werkt dan binnen uw budget om u de meeste resultaten te bezorgen.
Gesponsorde of gepromote posts kunnen veel goedkoper zijn dan andere, meer betrokken en aanpasbare Instagram-advertentiesoorten.
Bij het uitvoeren van deze krachtige advertentiesoorten raden we aan om minimaal $ 3000 per maand te betalen, indien nodig verdeeld over Instagram en Facebook.
Met dit budget kunt u verder gaan in het targeten van de door u gekozen demografische groepen, terwijl u ook een breed genoeg net uitwerpt om verbazingwekkende gegevens en solide resultaten te genereren.
Een andere factor waarmee u rekening moet houden bij de beslissing of u alleen uw organische artikelen wilt verbeteren of echte marketingcampagnes wilt uitvoeren, is wie de taak op zich neemt.
Het is onwaarschijnlijk dat u de diensten van een bureau of een professional nodig heeft om u te helpen met uw gesponsorde organische berichten. Ze zijn ontworpen om eenvoudig toe te dienen zonder dat een uitgebreide kennis van de ecologie vereist is.
Instagram-reclame daarentegen is gebaat bij uitgebreide strategische voorbereiding en professionele uitvoering.
Heb je vragen over het onderwerp ‘Hoeveel kosten gesponsorde berichten op Instagram?’ kun je hieronder reageren.